Idag ble Tobias sitt rom ferdig!

Idag har det hvert en travel dag så langt. Stod opp tidlig for å rekke å kjøre Tobias på skolen før jeg skulle på svangerskapskontrollen 08:45. Når jeg kom hjem fra kontrollen så var snekkeren på plass og arbeidet oppe på hva som skal bli Tobias sitt nye rom var i full gang. Jeg og Tommy tok en liten tur med Eroc før jeg gikk inn for å plukke litt på kjøkkenet. Det samler seg på noe underlig vis alltid opp ting som må gjøres fra en dag til en annen. Deretter begynte jeg å bake en ny runde med “hälsobullar”. Jeg syns de er SÅ gode. For oppskrift se HER. Mitt i baksten så trengte snekkeren flere lister, så mens brødet stod og hevet så kjørte vi til Coop OBS bygg og kjøpte flere lister. Når vi kom tilbake var brødet hevet klart og de for rett inn i ovnen. Når de var ferdig stekte så spiste vi nydelig, varmt brød med litt smør og ost på til lunsj 🙂 Deretter så dro jeg igang med å lage mat for at guttene mine skal ha maten klar når Tobias kommer hjem fra skolen. Siden han har fotballtrening idag kl 17 så blir et ofte litt dårlig med tid til matlaging før det. Men nå står det klart til dem og jeg har matboks med på jobb. Travel formiddag!

I løpet av formiddagen så rakk dessuten snekkeren å ferdigstille rommet til Tobias! Kjempe fint ble det 🙂 Nå skal det bare vaskes ned ordentlig før vi begynner å flytte inn noen som helst møbler der. Skal se om jeg får tid til det imorgen eller i helgen. Når det vel er blitt vasket ned så skal det innredes. Blir nok en tur til IKEA en av dagene neste uke. Trenger litt av hvert egentlig. Vi skal ha ny seng til rommet våres, Tobias trenger en ny skrivepult, vi trenger stellebord til babyen, belysning til alle vinduer osv. Men det blir sikkert flere turer fremover. Ting koster penger og det er ikke bare å ta med alt med en eneste gang. Vi får ta litt og litt 🙂

Nå kommer oppussingen i 2 etasje til å stå litt stille i en ukes tid fremover. Eller ikke helt, jeg og Tommy skal sette opp panel i taket på det rommet som vi skal ha som soverom (der er det furu tak nå) og så skal vi bryte opp gulvet og tilrettelegge så at det bare er for snekkeren å begynne når han kommer neste gang. Når alle soverommene og gangen er klar så må vi dessuten få ordnet med det elektriske. Dra nye ledninger til lysbrytere og stikk kontakter osv for ellers blir det ille mørkt og kalt der oppe etterhvert 😉

 

#familie #oppussing #kjærlighet #gravid #mamma

2 kommentarer
    1. diabetesmannens frue: Takk 🙂 Det gjør jeg og! Akkurat nå er det så mye rot i 2 etasje at man får lage seg ganger for å ta seg frem 😉 Men det kommer seg sakte men sikkert 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg