Svangerskapsuke 20

Brått så var det da allerede svangerskapsuke 20! Svangerskapsuke 19 ble veldig kort, kun noen få dager faktisk. Dette kommer seg jo av at termindatoen ble flyttet frem noen dager da jeg var på rutineultralyden på torsdagen. Den ble flyttet frem fra den 22 Juni til den 19 Juni.

Siden det ikke har gått så mange dager siden jeg skrev den forrige oppdateringen så har jeg ikke så mye nytt å rapportere så langt så dette vil bli en rimelig kort oppdatering.

 

 

Termin: Jeg er nå i svangerskapsuke 20 (19+0). Jeg er i trimester 2, graviditetsmåned 5 og hele 47% av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 150 dager igjen til termin den 19 Juni 2018.

 

Aktivitet i magen: Akkurat etter det at jeg har gått og lagt meg om kvelden så føler jeg ganske så tydelige bevegelser nå. I løpet av dagen så er bevegelsene ikke like tydelige. Jeg føler det nok mest inne i magen så langt. Det er egentlig litt vanskelig å si om jeg føler noe med hånden da jeg legger den på magen.

 

Hvordan er formen?: Formen er akkurat slik jeg beskrev den i forrige innlegg, ikke veldig bra. Ikke noen forandring på den fronten. Men jeg har faktisk hvert og trent. Veldig lett og ikke lange stunden. Men jeg har gjort litt og alt er bedre enn ikke noe. For at ryggen ikke skal bli enda verre så ser jeg det som en nødvendighet at jeg får trent litt i det minste.

 

 

Tanker og føleser rundt fødselen: Frem til nå har jo ukene flydd fort som bare det men det er uansett ikke noe jeg tenker på enda. Hva er vitsen? Babyen skal ut før eller siden uansett 😃

 

Cravings: No cravings whatsoever 😃 Å det er jeg bare glad for!

 

På rutineultralyden så fikk vi vite at vi venter enda en liten godgutt ♡ Jeg gleder meg veldig og det skal bli så koselig ♡ Nå som vi vet at det er en liten gutt så skal jeg begynne å tenke på fine guttenavn igjen 🙂 Det var ikke noen enkel oppgave å fine riktig navn til Mathias og det blir helt sikkert ikke noe enklere den her gangen så det er like greit å begynne å tenke allerede nå 😉

 

Klem Marlene ♡

 

#mamma #ultralyd #stolt #proudmom #baby #gravid #pregnant #svangerskap #graviditet #babyboy

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg