Svangerskapsuke 19

Det er allerede på tide for en ny svangerskapsoppdatering!

 

 

Termin: Regnet utfra den foreløpige termindatoen, 22 Juni, så er jeg nå i svangerskapsuke 19 (18+0). Jeg er i trimester 2, graviditetsmåned 5 og hele 44,5% av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 157 dager igjen til termin.

 

 

Aktivitet i magen: Akkurat etter det at jeg har gått og lagt meg om kvelden så har kg begynt å føle som små sommerfugler i magen. Det er ikke alltid så lett å legge merke til det. Jeg er rimelig sikker på at dette er små bevegelser jeg føler. Nå er det bare å vente å se om det blir noe tydeligere ♡

 

 

Hvordan er formen?: Siden det var mange som lurte på hvordan formen var etter forrige svangerskapsoppdatering så legger jeg til noen ord om dette også i dette innlegget. Formen er ikke særlig bra. Jeg er kvalm og uvel omtrent hver dag, det er bare mer eller mindre ille. Noen dager så ille at jeg kaster opp og/eller har diaré. Kjempe koselig… not. Jeg har mye hodepine/migrene og får ikke tatt noen medisiner mot dette nå som jeg er gravid. Ihvertfall ikke noen som har noen som helst virkning. Korsryggen har begynt å gjør vondt igjen (jeg hadde vondt i korsryggen under forrige svangerskap også, og det ble bare verre jo lenger ut i svangerskapet jeg kom) likeså nakken og skuldrene.

Nakken og skuldrene får jeg vondt i når jeg ikke trener så det har nok mer å gjøre med det at jeg ikke har hvert i form til å trene på flere måneder enn med selve graviditeten. Men nå som korsryggen og begynner å bli vond igjen så må jeg prøve å få trent litt igjen, om så bare bittelitt og veldig lett. Og jeg må også begynne å gjøre knipeøvelser 🙈 Det skulle jeg ha gjort forlengst… for nå begynner jeg å få problem med å rekke til toalettet tidsnok når jeg må tisse…

Jeg håper at formen blir bedre igjen så fort som mulig. Men jeg må si at uansett hvor dårlig formen er så er det verdt det når den lille kommer ♡

 

 

Tanker og føleser rundt fødselen: Det er fortsatt så lenge igjen at det er ikke noe jeg tenker på i det hele tatt. Jeg ser ikke helt poenget med å tenke noe på dette enda 😂 Uansett om jeg vet at tiden frem til Juni bare kommer til å rase avgårde! Frem til nå har jo ukene flydd fort som bare det. Tenk det, jeg er allerede uke 19!

 

Cravings: No cravings whatsoever 😃 Å det er jeg bare glad for!

 

 

Nå er det kun 2 dager igjen til rutineultralyden. Tenk så dagene og ukene flyr avgårde! Jeg synes faktisk ikke det var lenge siden jeg fant ut av at jeg var gravid på ny. Men nå har straks halve svangerskapet passert alt. Helt utrolig. Gleder meg veldig til på torsdag og håper at vi får vite om det er en liten gutt eller ei lita tulle som ligger der inne ♡ Men fremst av alt så håper jeg på å få beskjed om at alt ser bra ut og at den lille er frisk ♡

 

 

 

Klem Marlene ♡

 

#mamma #gravid #pregnant #stolt #proudmom #mom #kjærlighet #graviditet #familie #barn #family

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg