Hvordan forsikre det kjæreste man har?

Hvordan forsikrer man det kjæreste man har på best mulig måte? Vist det er viktig å forsikre hus, innbo, bil osv. Men hvordan velger man å forsikre sitt barn?

Ingen selskaper har jo ALT man vil ha i en forsikring. Det en forsikring dekker, det dekker ikke en annen. Men så igjen så dekker den andre forsikringen noe som den første ikke gjør. Hvordan velger man da? Jeg vil jo ha best mulig dekning på alle områder!

Akkurat nå så er Mathias forsikret hos Storebrand. Jeg tegnet en gratis spedbarnsforsikring hos dem alereda da han låg i magen. Det er ikke alle selskaper som tilbyr spedbarnsforsikring men nå som han er over 3 måneder så kan jeg tegne en vanlig barneforsikring. Og da har jeg langt flere alternativer å velge imellom.

Igår kveld satt jeg å lettet etter informasjon om forskjelkige barneforsikringer. Jeg lettet etter den “perfekte forsikringen”. Den finnes ikke. Men utfra hva jeg klarte å lese meg til så ligger Frende og If veldig høyt opp på listen i tester fra i fjor. Men jeg er fortsatt ikke sikker på hvem jeg skal velge. Hvem som passer best for Mathias. Jeg må fortsette å prøve å sette meg inn hva hver enkelt forsikring dekker og hva vi vil ha størst behov for.

Hvilket selskap har du valgt å forsikre ditt/dine barn hos? Har du noen erfaringer, tips og råd? Gjerne kommenter!

Ha en fortsatt fin dag 🙂

Klem Marlene ❤

4 kommentarer
    1. Hei, høres sikkert helt teit ut, men vi har ikke forsikring på E da hun er forsikret via barnehagen. Vi ser ikke helt det store med å ha dobbelt opp med forsikring, for forsikringen i barnehagen dekker når hun er hjemme også 🙂
      Hadde hun ikke skulle starte i barnehage i November å vært hjemme i hvert fall 1 år til, så hadde jeg forsikret henne 🙂

    2. Hei Marlene, så flott at du skriver om barneforsikring og gjør en grundig jobb når du velger. Det er jo riktig som kommentert her, at barnehage og skole har forsikringer for barna, men disse gjelder kun ulykke. Samtidig vet vi at over halvparten av utbetalingene på barneforsikring skyldes sykdom, derfor er det selskapene kaller medisinsk invaliditet den aller viktigste dekningen – sammen med uføredekningen. Skulle noe skje, og et av barna våre ikke kan jobbe som voksen, ender de som minstepensjonister. Her er det en god privat barneforsikring med uføredekning kan hjelpe. Sjekk da at den gjelder hele livet (ikke bare noen år), og at den ikke er gradert, slik at barnet får full utbetaling. Gradering betyr nemlig redusert utbetaling ut fra uføregrad.
      Kontakt oss gjerne om du har flere spørsmål.
      Beste hilsen Heidi i Frende

    3. Heidi i Frende: Takk for info Heidi ?? Det er det jeg tenker selv at det må dekke sykdom og ikke kun ulykke. Vil gå grundig til veis. Bedre å bruke tid på det nå enn å angre på det ved en senere anledning.

    4. Katharina: Aha 🙂 Ikke tenkt på det. Men håper på å kunne holde Mathias hjemme frem til han er ihvertfall 1 1/2 år så må nok ha uansett. Pluss må ha egen forsikring før at det skal dekke sykdom hvis jeg har skjønt det riktig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg