Sunne muffins med havregryn og eple

Idag har det hvert trist vær ute i hele dag. Trist vær byr inn til baking og eksperimentering på kjøkkenet. Siden jeg fikk så mye epler av mamma og pappa forrige helg så hadde jeg veldig lyst til å bake eplemuffins. Men jeg fant ikke noen oppskrift som falt helt i smaken så da laget jeg heller en egen. Muffins med havregryn og eple. De hevet ikke fullt så mye som jeg hadde trodd at de ville gjøre. Men de ble veldig saftige, søte og gode. Og de er et sunt alternativ til typiske muffins! Nyt dem med god samvittighet ♥

 

 

Dette trenger du til ca 25 stykk:

 

♦ 1,5 dl sukrin

♦ 1,5 dl olje (rapsolje, matolje etc.)

♦ 2 egg

♦ 2 dl havregryn

♦ 3 dl havremel

♦ 2 ts bakepulver

♦ 1,5 dl melk

♦ 1-2 epler

♦ kanel

 

 

Sett ovnen på 200 grader. Bland sukrin og olje i en bolle. Tilsett deretter et egg av gangen. Bland sammen havregryn, havremel og bakepulver og tilsett litt og litt til eggblandingen. Når røren blir tykk så tilsett melken. 

 


 

Plaser 25 muffinsformer på en langpanne. Hell røren i formene, opp til ca 1/3-1/2. Skrell eplene og kutt dem i biter. Rull bitene i kanel og putt 2-3 eplebiter i hver muffins. Stek i ovnen i ca 12-15 min.

 

 

Gjerne test ut oppskriften og gi meg en tilbakemelding på hva du synes 🙂 

 

Ha en fortsatt flott søndag!

Klem Marlene ♥

 

#trening #kosthold #PT #personligtrener #gravid #Familie #dream #kjærlighet #lovelife #healtylifestyle 

4 kommentarer
    1. Tusen takk for muffins! De var kjempegode! Veldig bra med noen sunne alternativer for oss som liker å bake, så man kan kose seg med god samvittighet 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg