Refleks!

Nå har vi akkurat kommet oss inn fra kveldsturen. Det merkes godt at det ikke er sommer lenger. Det er fin temperatur på dagen, men så for det nærmer seg kvelden så blir luften kaldere og det blir fort kjølig. Vinden blir kaldere og det biter litt i kjakene. Jeg hadde på meg ordentlig jakke og tynn hals for å ikke fryse. Idag er første dagen som jeg føler på kroppen at forkjølelsen begynner å slippe så vil ikke bli dårligere igjen. Men temperaturen og luften er ikke det eneste som gjør at man merker at sommeren er slutt. Det blir mørkt veldig mye tidligere på kvelden. Vi gikk ut 21:30 og da var det bek mørkt. Helt svart, og stjerneklart. Det syns ikke så godt på bildet men det var helt klart ute og hele himmelen var dekket av stjerner. Jeg syns det er utrolig vakkert og ro givende å se på så jeg kan se på det lenge. Men det syntes ikke Eroc var noe gøy.

 

Nå som det blir mørkt tidlig om kvelden så oppstår et problem, Eller egentlig så er det ikke noe problem. Det er bare det at folk flest glemmer bort at det blir mørkt så mye tidligere og at bilistene ikke har så veldig lett for å se når det ferdes noen langs med veikanten. Dette har jeg merket selv de siste dagene, både da jeg har hvert ute med Eroc og da jeg har kjørt hjem fra jobb om kvelden. Så ikveld før vi gikk ut så fant jeg frem refleksvesten til Eroc og noen reflekser jeg selv kunde bruke. Refleksene gjør at man bli oppdaget av bilistene mye tidligere og man unngår å bli påkjørt pga at man ikke blir sett.

Jeg synes det er viktig å huske på dette nå som vi går mot mørkere tider. Utstyr barn, dyr og deg selv med reflekser. Heller en for mye en en for lite. Hvis du ikke har noen reflekser liggende hjemme så er det er god investering og en billig livsforsikring.

Be Safe <3

 

#refleks #sikerhet #helg #familie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg