Mine treningsmål

Igår kveld da alle barna var i seng (og Tommy hadde sovnet på sofaen) så satt jeg og tenkte litt på mine egne treningsmål. Hva vil jeg oppnå med min trening det kommende året? Det er en god stund siden jeg satte meg selv noen ordentlige mål å jobbe mot. Under og imellom graviditetene så har det mest hvert fokus på vedlikeholdstrening. Imellom graviditetene så var jeg mye plaget med migrene, rygg-og nakkesmerter og da ble det ikke mye til trening i det hele tatt.

Jeg sliter fortsatt med vond nakke og rygg men nå skal jeg uansett sette meg noen mål. Mål jeg skal jobbe mot under en lenger periode. Reale mål. Gjennomførbare mål. Gjennomførbare men ikke uten innsats. Det skal ikke være for lett!

Dette er de mål jeg satte for meg selv igår kveld:

 

 

Jeg har tidligere hatt som mål å gjennomføre Toughest. Men i samme slengen så oppdaget jeg at jeg var gravid med Christian og da la jeg de planene på hyllen intill videre. Men nå skal det opp på listen over mål igjen. Dette er ikke før i august neste år og jeg føler at jeg må ha noe mer og jobbe mot.

Barskingen er et annet hinderløp som går av stabelen i Mai. Dette løpet har jeg også tenkt på tidligere men sist gang så fant jeg ut av det først da det allerede var for sent å melde seg på for min del.

KK-mila har jeg løpt en gång før. Da tok jeg 5 km løypa. Det var ca et halvår tetter det at jeg født Mathias og jeg hadde ikke rukket å løpetrene noe særlig. Nå tenker jeg på og kanskje prøve meg på 10 km. Eller på å satse på å få en langt bedre tid på 5 km enn hva jeg fikk forrige gang. Begge deler er reale og litt hårete mål. Jeg kommer bli nødt til å legge ned en del jobb for å klare av noen av delene.

Jeg har ikke løpt en eneste gang siden KK-mila 2017. Og nå bør jeg ikke begynne å løpetrene før kroppen har stabilisert seg litt mer etter graviditeten. Jeg vil gjerne få magemusklene og bekkenbunnsmuskulaturen litt mer på plass først. Løping er jo påfristande for bekkenbunnen (støt fra underlaget) og er muskulaturen her ikke sterk nok så kan løping føre til lekkasjer, noe jeg ikke ønsker. Av denne anledningen så vil jeg legge mest fokus på styrketrening nå i førsten for å så flette inn mer og mer løpetrening etterhvert.

Jeg må lage meg en mer detaljert plan etterhvert med noen konkrete delmål. For det er som de sies “Et mål uten en plan er bare en drøm”. 😉

 

Ha en fortsatt fantastisk dag!

Klem Marlene ❤

 

 

#mamma #mammakroppen #ocr #hinderløp #hinderløype #toughest #barskingen #kk-mila #trening #styrke # baby #babies #mål #treningsmål #treningsglede
 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg