Svangerskapsuke 26

Termin: Jeg er nå i svangerskapsuke 26 (25+1). Jeg er i trimester 2, graviditetsmåned 7 og hele 62,2% av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 107 dager igjen til termin den 19 Juni 2018.  ❤

 

 

Aktivitet i magen: Magen den vokser. Og det gjør lillemann og. I takt med at han vokser så blir bevegelsene alt kraftigere. Utfra alt liv jeg føler i magen i løpet av dagen og natten så tror jeg at det er en aktiv liten gutt som bor der inne. At det er mye aktivitet i magen er jo et veldig godt tegn på at gutten er frisk og rask og har det bra 😊 Dette fikk jeg bekreftet på ultralyd hos legen onsdag som var.

 

 

Hvordan er formen?: Formen er fortsatt uforandret. Jeg har fortsatt mye hodepine. Ofte våkner jeg med kraftig hodepine og kvalme. Jeg får altmer vondt i korsryggen noe som jo ikke er så rart siden kroppen blir tyngre. Da jeg gikk tur med Mathias igår så gjorde det så vondt i ryggen at jeg måtte legge meg nedpå og hvile når jeg kom hjem, noe som ikke er likt meg i det hele tatt. Jeg pleier ikke måtte hvile etter å ha gått tur….. Det å gå tur er jo i utgangspunktet ikke så fysisk krevende når man er vant til å trene mye. Men det er tungt for kroppen å være gravid.

 

 

Tanker og føleser rundt fødselen: 107 dager til termin. Ja nå nærmer det seg faktisk sakte men sikkert. Eller sakte men sikkert vet jeg ikke helt, jeg synes det går ganske fort nå. Men uansett så gjør jeg meg ikke noen store tanker rundt fødselen enda. Jeg tenker litt som så at jeg skal ta det som det kommer.

 

Cravings: Still no cravings whatsoever 😃 yeeeiiii! Jeg tror ikke jeg får noen heller nå som jeg har klart meg så lenge uten.

 

 

Jeg gleder meg til å få treffe den lille mageboeren min ❤ Men samtidig må jeg si at det føles litt rart at Mathias som fortsatt er så liten skal bli storebror 😊 De blir født med kun ca 1 1/2 års mellomrom og jeg håper at de kommer til å få mye glede av hverandre.

Tobias, som begynner å bli en rutinert storebror, får enda en lillebror. Jeg tror at han gleder seg han og. Han spør ihvertfall ofte om jeg føler at det beveger seg i magen 😊

Dere er fortsatt hjertelig velkomne å komme med navneforslag ♡ Vi har fortsatt ikke satt oss ned for å diskutere dette sammen. Men vi har fortsatt lang tid på oss til å bli enige om et bra navn. Jeg føler at det er viktig å bruke litt tid på å finne riktig navn. Det er jo meningen at barnet skal hete det resten av livet. Personlig så synes jeg at Marcus, Christian, Elias og Emil er fine navn 😊

 

Klem Marlene ♡

 

#mamma #ultralyd #stolt #proudmom #baby #gravid #kjærlighet #familie #familj #pregnant

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg