Sunn helgefrokost!

 

Nå har det hvert stille på meg i noen dager. Jeg har hatt litt for mye å grubble på så har ikke blitt tid eller motivasjon til overs til å skrive noen innlegg. Dere vil få en ny svangerskapsoppdatering litt senere idag men nå tenkte jeg dele en supergod smoothie oppskrift med dere 🙂

Dagen idag startet kl 06:45. Omtrent samme tid som hele uken som har gått. Siden det er søndag og vi var oppe tidlig så tenkte jeg passe på å stelle istand en ordentlig god og sunn frokost til meg og guttene. Både Tobias og Mathias er veldig glade i smoothie lagd på frukt og bær så det fikk det bli. I tillegg til det så ble det nybakte proteinrundstykker 😋 Herlig start på en søndag!

 

 

Smoothieoppskrift:

1 eple
1 pære
1 banan
100 gram mango (ca)
1 dl fryste blåbær

Bland sammen all frukt i mixer eller med stavmikser. Hell på glass og tada, du er ferdig!

 

 

Smoothien ble supergod! Frisk og aldeles passe søt i smaken og det uten noen som helst tilsatser, kun ren frukt. Begge guttene likte den og det var akkurat at det ble nok til oss tre 😊

 

 

Proteinrundstykkene er lagd utfra en oppskrift på Treningsfrue sin blogg 😊 De er veldig gode. De innholder få ingredienser og i tillegg så går de veldig raskt å lage 😊

 

Oppskrift:

300 gram cottage cheese
250 gram havregryn
2 egg
1 ss solsikkekjerner
1ts bakepulver
1 klype salt

Miks sammen ingrediensene med stavmikser. Lag små “boller” og stek i ovnen på 210 grader hvis du bruker varmluftsovn eller 225 hvis du har vanlig i 10-12 minutter.

 

 

Jeg synes personlig rundstykkene er godest med gulost men i innlegget til Treningsfrue så skriver hun at de er godest med brunost 😉 Hver sin smak 😊

 

Håper dere har en fin søndag! ❤

Klem Marlene ❤

 

#mamma #smoothie #rundstykker #frokost #helg #familie #kos #kjærlighet #proteinrundstykker #frukt #barn

5 kommentarer

Siste innlegg