Mine sminke, hår- og hudpleiefavoritter

Jeg tenkte at jeg skulle dele noen av mine sminke, hår- og hudpleiefavoritter med dere. Det finnes jo et hav av produkter å velge imellom ohvdet er ikke alltid enkelt. Alle produktene her under er produkter som jeg bruker og som jeg personlig er svært fornøyd med.

Jeg er langt fra noen storforbruker av sminke. Jeg bruker sjeldent noe annet enn mascara, brynsfarge og noe på leppene. Jeg foretrekker en naturlig look, i tillegg til at jeg som oftest har begrenset med tid til å gjøre meg i orden da jeg har lille Mathias hengende i bena 😉 Det er kun hvis vi skal på noen form for tilstelning som jeg legger ned litt mer tid og energi på min makeup. Her er mine favoritt produkter som jeg bruker daglig:

 

Perfect Brow Pomade Light og All In One Eyebrow Palette fra Makeup Mekka. Helt superbe produkter! Ingen andre produkter jeg har prøvd til bryna mine har jeg hvert mer fornøyd med. De er godt pigmentert og de er lette å jobbe med for og oppnå ønsket resultat. Bra produkter til svært gode priser!

 

Super Shiny Smooth Lipgloss i fargen Dream Girl fra Makeup mekka. Denne bruker jeg både på dagen og natten faktisk. Den er lys og naturlig i fargen og passer perfekt til hverdagsbruk. Dessuten sitter den godt på leppene og det er derfor jeg bruker den også på natten istedenfor leppomade. Jeg kan legge meg på kvelden og den sitter fortsatt på leppene da jeg står opp.

 

No7 Lash Impact mascara. En sort mascara som både gir volum og lengde. Sitter godt på vippene og flosser ikke. Den er ikke vannfast men den sitter veldig godt alikevel. 

Etter å ha arbeidet som frisør så er jeg veldig interessert av produkter som pleier håret. Men jeg er ikke opphengt i at alt må være frisørprodukter. Noen ganger opplever jeg faktisk at billigere produkter kan levere et minst like godt resultat. Her er mine hårpleiefavoritter:

Wella SP Luxeoil Keratin Restore Mask – Helt fantastisk hårkur. Spesielt hvis du lar den sitte i ekstra lenge 😉 Jeg bruker maske over natten i ny og ne for å gi håret en ekstra boost. Håret blir mykt og glatt og dufter fantastisk.

 

Wella SP Luxeoil – Den beste hårolje jeg noen gang har testet. Jeg bruker det i både vått og tørt hår. Det er tilstrekkelig med noen få dråper. Den tynger ikke ned håret og håret blir ikke fett. Håret blir mykt og dufter godt. Anbefales virkelig!

 

BedHead Recovery Shampo og Conditioner – Shampo og balsam som tilfører fukt. Passer helt perfekt til mitt hår som fort blir tørt i tuppene. Etter at jeg begynte å bruke disse produktene så har jeg ikke trengt å vaske håret mer enn to ganger i uken. Går å kjøpe hos frisør eller på for eksempel Nille.

 

TRESemme Instant Refresh – En lett og transparent tørrsjampo. Den tynger ikke ned håret og den fungerer helt perfekt til å freshe opp håret mellom hårvaskene. Et billig alternativ som du finner i butikkhyllene.

 

 

Jeg har ikke alltid hvert flink til å ta godt vare på huden min. Men nå føler jeg at jeg har en hudpleierutine som virker basert på produkter som passer huden min bra. Her er mine hudpleiefavoritter til både kropp og ansikt:

 

Bio-Oil – Behagelig og lett olje. Den trenger raskt inn i huden og føles ikke klissete ut under klærne. Jeg bruker den mest til å smøre inn magen og hoftene nå som jeg er gravid.

 

Phyris Intelli Gel – Behagelig ansiktsrengjøring som etterlater en ren og fresh følelse. Jeg bruker denne både morgen og kveld. (Alle mine Phyris Produkter har jeg kjøpt på Velvet SPA i Sarpsborg).

Phyris A’peel – Peeling for ansiktet med akkurat passe grove korn. Den fungerer å bruke på både tørr og fuktig hud. På tørr hud “river” den litt mer. Den etterlater huden ren og fresh. Jeg blir gjerne litt rød i ansiktet etter å ha brukt den og foretrekker derfor å bruke den på kvelden før jeg går og legger meg.

 

Phyris Aqua Sensation Gel – 24 hour cream som kan brukes som både dag- og nattkrem. Helt perfekt! Den återfukter huden uten at huden føles fet og ser blank ut. Fungerer helt perfekt å bruke som underlag under sminke.

 

Phyris Eye Zone Golden Balm – Kjempe fin og lett øyekrem. Återfukter hunden rundt øynene og reduserer linjer og poser under øynene. Jeg bruker den både morgen og kveld.

 

Hand Food – Kjempegod håndkrem. Lett konsistens som ikke føles fet ut. Godt for tørre hender på kalde vinterdager 😉

 

Jeg avslutter listen med å gi dere mine topp to favorittdufter. Begge to fra Escada:

 

Escada Celebrate N.O.W – En ny duftfavoritt! Fikk denne parfymen i gave til bursdagen min og jeg har forelsket meg i den totalt. Veldig fresh duft som ikke føles tung ut.

 

Escada Fiesta Carioca – Sommerig, søt og fruktig duft. Helt underbar 😍

 

Håper dere finner deres egne favoritter hvis dere ikke alt har funnet de 😉

Ha en fortsatt fantastisk dag!

 

Klem Marlene ♡

 

#skjønnhet #hår #sminke #hudpleie #mamma #gravid #hverdag #rutine #parfyme #favoritter #duft #makeupmekka

2 kommentarer
    1. Hei!
      Jeg heter Fredrikke (22 år) og har nettopp blitt mamma til Fay Adele (4 uker). Vi har nå åpnet en Snapchat konto for mennesker som er glad i barn, hudpleie, klær, mat, sminke og mer…add oss gjerne også prates vi der!
      Snapchat: fayandmom

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg