Svangerskapskontroll ♡

Idag startet dagen tidlig. Eller egentlig ved omtrent samme tid som de fleste andre dager. Men idag hadde jeg time for svangerskapskontroll kl 08:30 så det var ikke tid til å ligge å dra seg i senga eller til å bruke lang tid ved frokostbordet.

Denne kontrollen hadde jeg gledet meg veldig til og ventet på helt siden jeg var på rutineultralyden den 18 januar. Når det er så lenge som 4 uker mellom kontrollene så føles det ut som en hel evighet 🙈 Jeg slapper av og slipper alle bekymringer da jeg har hvert på kontroll og fått høre at alt ser bra ut. Men etter en uke eller to ca så begynner jeg å bekymre meg igjen. Jeg ønsker jo å vite at alt er bra med den lille i magen til enhver tid! Noe jeg føler at jeg ikke har kontroll på da det går så langt imellom kontrollene. Men takk og lov så er den lille i magen en aktiv liten krabat og jeg føler at han beveger seg mye der inne.

 

 

Dette var min andre kontroll hos jordmor i løpet av det her svangerskapet. Alt så bra ut og alle verdier var bra. Urinprøven og blodtrykket var bra. Hjertelyden hørtes bra ut og magen den vokser, akkurat som den skal 😊 Og jeg kan love at det var godt og veldig betryggende å få høre det lille hjertet slå igjen ❤

Jeg har ikke gått opp så veldig mye i vekt så langt. Jeg veide idag (fullt påkledd og med frokost i magen) 68,5 kg. Nå veide jeg forsåvidt ikke så mye mer enn 63-64 kg da dette svangerskapet startet. Men ellers pleier jeg å veie et sted mellom 64 og 69 kg til vanlig så 68,5 føles helt innafor 😉 Jeg tror jeg veide 78 kg på det meste da jeg ventet Mathias. Men det er mange uker igjen til fødselen og forutsatt at svangerskapet fortløper som det skal så kommer jo vekten til å fortsette gå oppover.

 

 

Neste gang jeg skal på kontroll er den 28 februar, men da skal jeg til legen. Da kanskje jeg er heldig å får tatt en ny ultralyd igjen. Jeg håper det 😊 Utenom det så blir det nok denne timen mest en oppfølging av sykemeldingen min.

Jordmor mente at siden jeg skal til legen om to ukers tid så trengte jeg egentlig ikke å sette opp noen kontroll hos henne på kanskje 6 uker. Men jeg bad om å få en time om 4 uker uansett. Jeg kommer jo heller på enn sjekk for mye enn en for lite 🙈😊

 

Ha en fortsatt fin dag! ♡

Klem Marlene ♡

 

 

#mamma #gravid #svangerskap #kontroll #svangerskapskontroll #jordmor #pregnant #babyboy #baby #kjærlighet #

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg