Hva trenger vi før babyen kommer?

Siden Mathias kun er et år gammel så har vi nok mesteparten av det vi trenger til enda en baby. Vi har stellebord, ammepute, en del babytøy, tåteflasker osv. Men alikevel så er det en del vi trenger å anskaffe før nestemann kommer.

 Vi har en vogn med både baggdel og sportsdel. Men Mathias er ikke fult 1 1/2 år når nestemann er beregnet og de kommer begge til å være i behov av vognen. Derfor så skal vi anskaffe en søskenvogn. En vogn som de kan ligge/sitte i begge to. Dette skal jeg kjøpe brukt av en av mine veninner 🙂 Den vognen vet jeg at hun har hvert veldig fornøyd med og jeg vet også at den er blitt godt tatt vare på. Mathias sin vogn beholder vi for den kan jo bli fin og ha da de små etterhvert skal begynne i barnehagen.

 En sprinkelseng til. Nestemann skal få overta Mathias sin seng og så skal Mathias få en ny sprinkelseng. En slik som man kan demontere den ene siden på. Forhåpentligvis så finner Mathias ikke ut av hvordan han skal ta seg ut av sengen før han blir 2 år. Men da han vel gjør det så er det greit å kunne ta vekk den ene siden så at fallhøyden til gulvet ikke blir så stor. Det er jo egentlig sjeldent at sprinkelsengen blir byttet ut for at den er blitt for liten. Det er jo heller fordi barnet klatrer over kanten og slår seg.

 

 

◇ Babytøy. Nestemann blir født på sommeren og det kan hende at det trengs også litt andre klær enn de som vi har igjen etter Mathias som ble født i januar.

 Babynest. Det savnet jeg egentlig da Mathias var liten. Da jeg tror han følte at sengen ble veldig stor og “tom” så rullet jeg håndklær og la på sidene for at den skulle føles litt mindre. Et Babynest hadde underrettet det hele. Spesielt siden det kan brukes overalt.

 Enda et bilsete. Jeg håper at Mathias kan gå over til et større sete på det tidspunktet så at vi heller kan kjøpe et nytt, større sete til han enn enda et babysete. Da kan nestemann overta Mathias sitt sete.

 En annan, mer praktisk stelleveske. Jeg har bestilt en nå som er mer som en sekk enn en veske. Jeg tenker at det må være praktisk å ha en veske du lett kan slenge på ryggen da du trenger begge hender og armer fri til to små.

 Fler sengesett og puter. Med to sprinkelsenger så kommer jeg til å trenge flere sengesett så at jeg også i fortsettelsen kan ha noe å skifte med. Mathias brukte sin Mimos pute flitig i førsten men den er det lenge siden han vokste ut av så den trenger kun en vask så er den ferdig til å tas i bruk av lillebror.

 

 

Klem Marlene ♡

#baby #gravid #sprinkelseng #mimos #ammepute #pregnant #babyboy #lillebror #iväntanstider #mamma #mom #stolt #familie #kjærlighet

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg