Svangerskapsuke 22

Da var det på tide for en ny svangerskapsoppdatering 😊 Hei og hå som ukene flyr avgårde! 🙈

Termin: Jeg er nå i svangerskapsuke 22 (21+0). Jeg er i trimester 2, graviditetsmåned 6 og hele 51,9% av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 136 dager igjen til termin den 19 Juni 2018. Over halvparten av svangerskapet er nå overstått! Tenk det, over halvparten! ❤

 

 

Aktivitet i magen: Nå kan jeg føle at lillemann i magen beveger seg litt når som helst i løpet av dagen. Ikke så mye da jeg selv er i bevegelse men da jeg er stille. Men fortsatt så føles det ut som at det er på kvelden den lille er som mest aktiv. Bevegelsene blir kraftigere og kraftigere og det er mulig å kjenne de hvis jeg legger hånden på magen nå.

 

 

Hvordan er formen?: Formen er uforandret, den er fortsatt ikke veldig bra. Jeg har hatt mye hodepine denne uken og det i sin tur leder til at jeg blir kvalm og føler meg uvel. Til tross for dette så har jeg presset meg selv til å dra å trene to ganger i løpet av uken. To lette og korte økter. Bare for å så føle at jeg ihvertfall har fått beveget meg litt og for å få trent ryggen og skuldrene. Gravidpilates kurset som jeg vurderte å melde meg på til har jeg valgt å droppe. Når formen er slik den er så kan jeg ikke ha faste avtaler hver uke. Det blir for dyrt hvis jeg ikke får deltatt på hvert tilfelle da det kun går over 6 uker.

 

 

Tanker og føleser rundt fødselen: Halve graviditeten er overstått men jeg tenker ikke noe spesielt på fødselen. Ikke enda. Det er fortsatt lenge igjen så jeg ser ikke noen grunn i å tenke for mye på saken. Hva er vitsen? Det var vondt som bare det å føde Mathias så akkurat det prøver jeg å ikke tenke på 🙈

 

Cravings: Still no cravings whatsoever 😃 Å det er jeg bare glad for! Jeg tror jeg kanskje klarer meg uten denne gangen og 😄😊

 

 

Nå er det over to uker siden jeg var på rutineultralyden og jeg synes det føles ut som at det er en hel evighet igjen til jeg skal på kontroll hos jordmor. Det er ikke før den 14 februar. Når jeg gikk gravid med Mathias så var jeg på kontroll nesten annenhver eller hver tredje uke og fikk tatt ganske mange ultralyder hos legen. Det er helt sikkert derfor det føles ut som at det går så lang tid imellom hver gang nå. Men det er vel det her som er litt mer normalt. Ikke fult så hyppige kontroller i førsten og alt hyppigere kontroller frem mot slutten av svangerskapet. Jeg gleder meg uansett til neste kontroll og til å få høre det lille hjertet slå igjen ♡

Vi har så langt ikke diskutert noen navn, Jeg og kjæresten min. Men jeg går fortsatt og grubler litt. Det er ikke noe spesielt navn som stikker ut så langt. Men vi har fortsatt god tid til å tenke. Da Mathias ble født så tok det noen dager før vi ble enige om et navn. Vi hadde tenkt på Emil men så syntes ikke begge at det føltes riktig ut da han vel ble født. Derfor tror jeg det er lurt å ikke spikre noe navn i forveien den her gangen heller. Men det er jo fint å ha valgt ut noen navn man liker å velge imellom i forveien 😊

 

Dere er fortsatt hjertelig velkomne å komme med navneforslag ♡

 

Klem Marlene ♡

 

#mamma #ultralyd #stolt #proudmom #baby #gravid #pregnant #svangerskap #graviditet #babyboy #termin

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg