Svindlet?!

Igår, eller rettere sagt i forgårs så sluttet min telefon å virke. Jeg fikk en ny Samsung Galaxy Note 8 til jul så jeg regnet med at det ikke var telefonen det var feil på men heller at det var en feil hos teleoperatøren. Jeg oppdaget først og fremst at jeg ikke hadde nett i det hele tatt hvis jeg ikke befant meg
i nærheten av et åpent WiFi nett. Dette var midt på dagen i forrigårs og jeg tenkte at det kanskje skulle rette til seg i løpet av dagen.

 

 

Etterhvert så oppdaget jeg også at jeg ikke fikk ringt noen samtaler. Folk tok kontakt med meg på Facebook og fortalte at de hadde prøvd å ringe meg men kun kom til svareren. Bankid virket ikke heller, det oppdaget jeg da jeg skulle sjekke saldo på bankkontoen min.

Igår formiddag så tok jeg kontakt med Telia siden feilen vedvarte. Jeg måtte ta kontakt med de på Chat siden på jeg ikke fikk ringt noen samtaler. De opplyste om en feil på nettverket i området og at denne feilen skulle bli fikset i løpet av dagen. Jeg slo meg til ro med svaret og regnet med at det var det hele. På kvelden igår tok jeg kontakt med de igjen da det fortsatt ikke var noe som fungerte. Feilen skulle bli rettet opp i men ikke før etter kl 18.

Kl 19 tok jeg kontakt igjen og fikk da beskjed om at det nok var sim kortet mitt som det var noen feil med. Samboeren min var snill og kjørte i butikken og kjøpte et nytt simkort. Men nei det fungerte ikke det heller. Da var klokken så mye at chatten var stengt og jeg fikk ikke kontakt med de igjen for tidlig på morgenen idag.

Jeg fikk beskjed om å slå av og på telefonen (noe jeg gjort sikkert 20 ganger allerede). Jeg fikk videre beskjed om å sjekke alle innstillinger osv. Ikke noe som helst fungerte fortsatt. Etter mange om og men så skulle operatøren jeg skrev med på Chatten ta kontakt med teknisk support.

 

 

Da fikk jeg brått en helt annen beskjed. Telia hadde ikke mulighet til å så gjøre noe for å hjelpe meg. Det var ikke hos de feilen var. Telefonen min hadde blitt sperret av politiet grunnet SVINDEL!

Jeg ble helt satt ut. SVINDEL? Jeg fikk jo telefonen ny i julegave for bare en måned siden. Jeg så selvfølgelig ifra til kjæresten min siden det var han som gav meg telefonen. Han ble like overrasket han. Han sa han hadde kjøpt telefonen av en privatperson. Men siden forseglingen på esken ikke var brutt og telefonen var helt ny så ante han fred og ingen fare.

Han har hvert i kontakt med både vedkommende han kjøpte telefonen av og politiet i løpet av formiddagen for å så prøve å finne ut av hva det er som har skjedd. Vedkommende som solgte han telefonen sier hun har fått den i gave så hvem som er den skyldige det vet vi ikke. Telefonen er i utgangspunktet blitt kjøpt i en butikk i Drammen men det er så langt vi kommer. Det er kun politiet som kan hente ut opplysninger om hvem som har kjøpt telefonen i butikken og hvem som har meldt det savnet/stjålet.

Må si at det er veldig kjipt altsammen. Nå ordnet kjæresten min med en ny telefon til meg så på det måten har det ordnet seg. Men han må fortsatt håpe at politiet skal finne ut av hvem det er som er den skyldige i den her saken for at han skal kunne få igjen noen penger for den andre telefonen. Med slike dyre telefoner er det jo ikke noen små summer det er snakk om så det er veldig kjedelig det som har skjedd.

Uansett så må jeg bare si at i løpet a noen få dager så finner man raskt ut av hvor avhengig man er av at telefonen virker som den skal. Siden jeg er gravid så har jeg ikke veldig lyst til og bege meg ut på tur på glatta hverken med bil eller til fots uten å ha mulighet til å kontakte noen som helst hvis noe skulle skje. Internett klarer jeg meg fint uten men jeg vil ha muligheten til å kunne kontakte noen hvis det skulle oppstå en situasjon der jeg eller barna trenger hjelp. Det er blitt en trygghet å ha en fungerende telefon.

 

Håper dere har en fin dag der ute ♡

 

Klem Marlene ♡

 

#telefon #svindel #politi #gave #jul #kjærlighet #mamma

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg