Svangerskapsuke 21

Siden jeg er på besøk hjemme hos mamma og pappa i helgen så er denne svangerskapsoppdateringen bittelitt forsinket (1 dag). Men jeg regner med at dere tåler det 😉

Termin: Jeg er nå i svangerskapsuke 21 (20+1). Jeg er i trimester 2, graviditetsmåned 6 og hele 49,8% av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 142 dager igjen til termin den 19 Juni 2018. Og det vil si at det ikke er mange dagene igjen til halve svangerskapet er overstått!

 

 

Aktivitet i magen: Nå kan jeg føle bevegelsene ganske så godt også på dagtid. Ikke så mye da jeg selv er i bevegelse men da jeg er stille. Bevegelsene begynner å bli litt kraftigere og det er mulig å kjenne de hvis jeg legger hånden på magen nå.

 

 

Hvordan er formen?: Formen er uforandret, den er flrtsatt ikke veldig bra. Men jeg har faktisk hvert og trent. Jeg fikk trent en lett økt om mandagen som var men det er det eneste jeg har fått til denne uken. Både grunnet min egen form og det faktum at Mathias har hvert syk.

 

 

Tanker og føleser rundt fødselen: Frem til nå har jo ukene flydd fort som bare det men det er fortsatt ikke noe jeg tenker noe spesielt på. Hva er vitsen? Babyen skal jo ut før eller siden uansett 😃

Cravings: No cravings whatsoever 😃 Å det er jeg bare glad for! Jeg tror jeg kanskje klarer meg uten denne gangen og 😄

 

 

På rutineultralyden forrige uke så fikk vi vite at vi venter enda en liten godgutt ♡ Jeg gleder meg veldig og det skal bli så koselig ♡ Nå som vi vet at det er en liten gutt så har jeg begynt å så tenke på fine guttenavn. Det finnes mange fine navn, veldig mange. Men det finnes enda flere navn jeg ikke har sansen for 🙈 Det er rett og slett ikke alle navn jeg har lyst til å gi barnet mitt. Det skal være et navn som både jeg og kjæresten min liker og det skal føles riktig!

Dere må gjerne komme med forslag på navn hvis dere har noen fine navn på lur 😃 Guttene vi har heter Mathias Leander og Tobias Alexander 😊

 

Klem Marlene ♡

 

#mamma #ultralyd #stolt #proudmom #baby #gravid #pregnant #svangerskap #graviditet #babyboy

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg