Svangerskapsuke 18

 

Dette ble vist nok en litt forsinket oppdatering! Men bedre sent en aldri så her kommer ukens update 😃

 

Termin: Regnet utfra den foreløpige termindatoen, 22 Juni, så er jeg nå i svangerskapsuke 18 (17+1). Jeg er i trimester 2, graviditetsmåned 5 og hele 42,4% av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 163 dager igjen til termin.

 

 

Aktivitet i magen: Jeg kan fortsatt ikke si så mye om aktiviteten i magen. Jeg kan ikke med sikkerhet si at jeg har følt noen bevegelser. Men jeg tror at jeg kanskje har begynt å merke noe. Akkurat etter det at jeg har gått og lagt meg om kvelden de to siste dagene så føles det litt ut som at jegvhar sommerfugler i magen. Det er bare å vente å se om det blir noe tydeligere ♡

 

 

Tanker og føleser rundt fødselen: Det er fortsatt så lenge igjen at det er ikke noe jeg tenker på i det hele tatt. Jeg ser ikke helt poenget med å tenke noe på dette enda. Uansett om jeg vet at tiden frem til Juni bare kommer til å rase avgårde! Frem til nå har jo ukene flydd fort som bare det.

 

Cravings: No graving whatsoever 😃

 

 

Jeg fikk ikke tatt noen ultralyd på legetimen forrige uke. Jeg hadde med meg Mathias siden vi skulle møte Anja og Thea for å så teste ut åpen barnehage direkte etter legetimen og han var ikke helt i humør. (Det er ikke kun meg som synes det er kjedelig å sitte i venterommet hos legen..) Siden Mathias ikke ville være stille så bestemte vi at jeg heller skulle vente med ultralyden siden jeg alikevel har rutineultralyden så snart.

Jeg har time for rutineultralyden den 18 Januar så imorgen er det kun 1 uke igjen 😊 Og jeg gleder meg! Jeg gleder meg til å få se om alt er bra med den lille og til å eventuelt få vite om det er enda en liten gutt som ligger der inne i magen eller om det kanskje er ei lita tulle den her gangen 🤗

 

Klem Marlene ♡

 

#mamma #gravid #pregnant #stolt #proudmom #mom #kjærlighet #graviditet #familie #barn #family

6 kommentarer
    1. Heidi Gustad: Veldig spennende 🙂 Mathias fikk vi vite var gutt allerede i uke 12 men med den lille som ligger i magen nå var det mere usikkert. Så håper på å få sett mest mulig på ultralyden til uka ?

    2. Åh, den ventetiden er spennende! Jeg fikk vite at jeg ventet en gutt når jeg var 12+3. Han viste gledelig frem utstyret sitt, og vi fikk også bekreftet det på den ordinære. Så ingen tvil der i gården 😀 Hva tror du selv at du venter? Har du noen tanker?

    3. anettelinneaa: Fikk svar på kjønn på rutineultralyden på torsdagen som var 🙂 Enda en Løten godgutt <3 Hadde mine åpninger om at det var en liten gutt nå også for på den tidlige ultralyden jeg tok i uke 11/12 Så trodde jordmor det men turte ikke si noe sikkert :):

    4. Så kjekt! Gratulerer så mye med enda en gutt <3 Ja, det er ikke alltid de tørr å si noe.. For det er ganske tidlig, og så vidt jeg har forstått så er begge kjønn ganske like i uke 12?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg