Maksløft

På gårdagens økt så var planen å få tatt noen maksløft. Jeg og Linda skal få et nytt treningsopplegg av en av mine kollegaer og da trengte vi noen referanseverdier å utgå ifra. Et utgangspunkt. Grunnen til at jeg ikke lager et nytt opplegg til meg selv er at jeg ikke er standhaftig nok til å følge noe jeg har laget selv. Dessuten så lager jeg alltid mine egne programmer for lette eller for tunge og da mister jeg motivasjonen til å gjennomføre. Det er mye enklere og mye mer motiverende å følge et opplegg som noen annen har satt opp. En PT trenger og en PT 😃 Ihvertfall gjør den her PT:n det 🙈

Øvelsene vi skulle teste oss i vår knebøy, markløft og benkpress. Tre basøvelser. Det er lenge siden jeg tok noen maksløft sist gang. Jeg tror faktisk at det er nærmere 2 år siden. Den gangen tok jeg 92,5 kg i knebøy, 65 kg i benkpress og hva jeg tok o markløft husker jeg faktisk ikke. Igår klarte jeg 70 kg i knebøy, 52,5 kg i benkpress og 75 kg i markløft. Litt forskjell… Men jeg har ikke trent tung styrke på lang tid og har dessuten gått igjennom en graviditet og en fødsel der imellom så jeg er ikke misfornøyd i det hele tatt.

Jeg husker at da jeg startet med ting styrke den gangen så var utgangspunktet langt dårligere enn nå så det kan jo bare bli bedre 😃 Jeg er spent på hva jeg vil få til den her gangen 👊😃

 

 

Gårdagens økt så sånn her ut:

  • Knebøy:

1×12 reps 20 kg
1×5 reps 50 kg
1×5 reps 60 kg
1×2 reps 65 kg
1×2 reps 67,5 kg
1×1 reps 70 kg

 

  • Markløft:

1×12 reps 50 kg
1×5 reps 55 kg
1×5 reps 65 kg
1×2 reps 70 kg
1×2 reps 72,5 kg
1×1 reps 75 kg

 

  • Benkpress:

1×12 reps 20 kg
1×5 reps 40 kg
1×5 reps 45 kg
1×2 reps 47,5 kg
1×2 reps 50 kg
1×1 reps 52,5 kg

 

 

Det var tungt! Men jeg er alikevel ikke spesielt støl i hverken bein eller bryst idag. Det kommer sikkert imorgen. 

Nå sitter jeg og lader opp for å løpe en runde sammen med bikkja så fort kjæresten min kommer hjem fra jobb 😃

 

Ha en fin kveld videre!

Klem Marlene ❤

 

#trening #løping #styrke #makstest #styrkeløft #treningsglede #motivasjon #PT

2 kommentarer
    1. Danian. Gutteblogger: Da bør du ta det litt forsiktig det er sant 🙂 Men det går å gjør det på en litt annerledes måte 🙂 Du kan for eksempel teste hva du (maks) klarer å gjøre 5 reps med før vekter. Det er en litt snillere måte å gjøre en test på 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg