En oppsummering av helgen som var

Hei dere! Som dere vet så tok jeg med meg begge guttungene og kjørte hjem til familien min i helgen. Tommy jobbet hele helgen så han fikk dessverre ikke blitt med denne gangen. Men vi har koset oss hele helgen uansett, og som dere sikkert skjønner så har jeg prioritert å bruke tid på guttene og familien min istedenfor å holde bloggen oppdatert. 

På lørdag formiddag så stod vi opp tidlig og kjørte til Mariebergskogen. Det er en park i Karlstad der de blant annet har en liten dyrepark med dyr som er vanlige på gårdene i Sverige (kuer, hester, griser, geiter, høns, kaniner osv…). Det finnes også mange fine turstier, flere kafeer og lekeplasser og en liten badeplass. De har et lite tog som kjører rundturer i parken på hvilket de også forteller litt om parkens historie. Det finnes altså en hel del man kan finne på i denne parken sammen med barna 🙂 

 

 

 

Det er en veldig koselig park og vi pleide å besøke den da jeg var liten. Men mye ha forandret seg siden den gangen. Da jeg var liten så hadde de et lite tivoli på området. Der hadde de radiobiler, pariserhjul, virvelvinden og en karusell som het “äppelmasken”. Det fantes en liten spillhall og det fantes boder der men kunde vinne forskjellige premier. Dessuten så hadde de flere dyr i dyreparken enn hva de har nå, de hadde apekatter og de hadde esel. Jeg må si at jeg syntes at parken hadde mer å by på før. Men for noen som aldri har hvert der før og som ikke har noe å sammenligne med så er det en veldig fin park 🙂

 

 

Vi koset oss ihvertfall veldig. Vi så på alle dyrene, spiste kake og kjørte tog før vi snudde nesa hjemover. Hjemme hos mamma og pappa så spiste vi pizza og lekte ute i hagen. Den ene av mine brødre og kjæresten hans kom også for å hilse på hjemme hos mamma og pappa. På kvelden da jeg hadde fått Mathias i seng så spilte jeg, Tobias og bror min fotball frem til det var dags for Tobias og meg å ta kvelden.

 

 

Søndagen startet med at vi lekte frisørsalong på kjøkkenet. Både mamma og jeg er utdannede frisører så en gang iblant når det passer så hjelper vi hverandre med håret. Jeg ville bare få klippet tuppene. Skal jeg sette i ekstensions så er det greit at mitt eget hår er blitt klippet først. Også lillebror fikk seg en klipp før saksene ble lagt vekk.

Litt senere så pakket vi ned badetøy og kjørte til Buda, en av badeplassene i nærheten. Jeg, Tobias og mamma badet alle tre og faktisk så var det helt ok temperatur i vannet til tross for at det var i Vänern. Men lille Mathias som kun har badet i varmtvann syntes det var altfor kaldt og nøyde seg med å bade føttene litt. 

 

 

Etter noen riktig fine timer på stranden så kjørte vi tilbake hjem til mamma og pappa for å så spise middag. Etter å ha spist så pakket vi sammen alle tingene våres og gjorde oss klare for å kjøre hjem igjen. Når det tar over to timer å kjøre en vei så er det greit å ikke kjøre så altfor sent når det er skole dagen etter. På veien hjem sa Tobias at han syntes at helgen hadde gått veldig fort og jeg måtte si meg enig i det. Den gikk veldig fort. Jeg hadde gjerne kunnet tenke meg å ha blitt en dag til eller to. 

Vi kom hjem i åttetiden på kvelden. Vi rakk hjem akkurat i tide for å gi Tommy noen klemmer for han måtte dra på jobb igjen.

Når jeg hadde fått begge guttene i seng så var det godt å bare slenge seg på sofaen og slappe av litt. Det er faktisk sant som man pleier å si “borte bra, men hjemme best”. Det var godt å komme hjem til sitt eget. Men jeg ønsker at jag hadde mamma og pappa mye nærmere og at vi kunde ses enda oftere.

 

Klem Marlene ♥

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg