Ekstensions – Snarveien til langt og tykkt hår

Det at mange mister mye hår når de ammer det er noe jeg har hørt veldig mange ganger. Spesielt da jeg jobbet som frisør så fikk jeg høre dette ganske så ofte og jeg har skjønt at dette er ganske så vanlig. Jeg håpet at jeg skulle være en av dem som skulle slippe å oppleve dette, men nei. Jeg synes at jeg reker mer enn noen gang, og tro meg jeg reker mye til vanlig 😉

Men nå synes jeg at håret begynner å bli litt vel tynt. Det er ikke morsomt å lage fletter, for flettene ser mer ut som rottehaler enn noe annet. Hestehale går greit men det merkes godt at det ikke er like mye hår i strikken som det pleier. Også når jeg har håret hengende så synes jeg at det ser tynt ut, spesielt i lengdene. Dette er kjedelig som fy da jeg sparer og sparer for og få langt hår igjen. 

 

Jeg har ikke lyst til å klippe det kortere og jeg har ikke lyst at det skal se tynt og pistrete ut. Men det finnes alltid en løsning 😉 Etter å ha jobbet som frisør så har jeg ganske så god erfaring av forskjellige typer av hair ekstensions og jeg har satt løshår på en god del venninner også etter det at jeg sluttet å jobbe som frisør. Bildene under er før og etter bilder av to venninner som jeg har satt ekstensions på. På begge to har jeg brukt nailhair fra Rapunzelofsweden. Det er ikke verdens beste bilder med forskjellen synes veldig godt uansett 🙂

 

 

Ekstensions har flere forskjellige bruksområder. Det kan brukes til å gjøre håret lenger ja vist, men det kan også brukes til å gjøre håret tykkere. Så dette er hva jeg skal gjøre 🙂 Jeg skal sette i ekstensions. Jeg har bare ikke helt bestemt meg for om jeg skal gå for clipon eller tape. Det er to forskjellige systemer som ikke sliter noe spesielt på håret. Clipon kan man sette i og ta ut akkurat når det passer en selv da det festes i håret med klipps. Tape er akkurat vad det høres ut som, hår som er satt fast med tape. Dette håret kan brukes flere ganger. Da festene kommer for langt ned da håret vokser så tar man det bare løs og fester på nytt med ny tape. Enkelt og greit 🙂

Jeg tenker ikke gå til frisør for å få det gjort. Jeg bestiller håret og setter i det selv, alternativt ber en venninne om hjelp. Håret bestiller jeg fra Rapunzelofsweden. De har fint hår med bra kvalitet til en god pris. Både ekte og syntetisk hår i mange forskjellige farger så det finnes noe for alle og enhver. 

Hvis du også har lyst på tykkere eller lenger hår, ta en titt på utvalget på hjemmesiden deres Rapunzelofsweden. Bruker du denne rabattkoden: HAIRFORME så får du dessuten enda bedre pris! 

 

Natta Klem

Marlene ♥

6 kommentarer
    1. Torunn: Kortere frisyre er og et alternativ 😉 Men jeg trives best i lenger hår. Med masse “fall” og krøller blir det litt uhåndterlig når det blir kort. Eller ihvertfall krever det mye mer jobb.

      Ha en fantastisk dag! 🙂

    2. Kjenner meg godt igjen, har aldri røytet så mye som jeg gjør nå, å det blir ikke bedre av at lille E ligger å drevet i det heller 😛
      Men du kan gjerne få litt av mitt er så tjukt å langt at det er bare i veien nå som det er så varmt ute 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg