Forsikring og sparekonto på plass

Nå har jeg og kjæresten min endelig fått på plass både en barneforsikring og en sparekonto til Mathias. Jeg skrev et innlegg ang forsikringer ved en tidligere anledning og etter mange om og men så endte vi opp med Frende sin barneforsikring. Jeg tror at dette er et godt valg for oss og at det er denne forsikringen som har best dekning på de punkter vi synes er aller viktigst.

Jeg har akkurat fylt ut helseerklæringen så nå skal alt være i orden. Det føles trygt og godt ut å ha denne biten på plass. Nå er lillemann godt forsikret uansett om han skulle råke ut for en ulykke eller om han skulle bli syk, 

 

 

Tobias har en sparekonto fra før av og nå har vi fått opprettet en til Mathias også. Det har tatt litt tid å få ordnet med denne kontoen siden det måtte sendes inn kopi av fødselsattesten for at jeg skulle få opprette en konto i hans eget navn. Men nå endelig er også denne kontoen oppe og går. Han fikk en del penger i dåpsgave og disse ville vi få satt inn på en konto så fort som mulig. Denne kontoen skal ikke noen ha tilgang til før den dagen Mathias selv blir 18 år. Da skal det finnes litt kapital på denne kontoen som kan brukes til førerkort og/eller bolig etterhvert.

Jeg synes det er viktig å spare til barna sine. Det gir dem en litt bedre start på voksenlivet. Eller kanskje ikke en bedre start, men en litt enklere start. Det er ikke billig med førerkort og det er hverken billig eller enkelt å komme seg inn på boligmarkedet som det er idag. Det kanskje ikke er så mye man får spart men alt er bedre enn ikke noe. Det kan være et fast lite beløp eller det an være penger som barna får i gaver for eksempel.

Minst like viktig, om ikke enda viktigere enn å spare til barna sine, er å lære de å spare selv da de blir store nok til det. Jeg tror at det å lære seg å spare er viktig for at man skal lære seg verdien av saker og ting. Men enn så lenge så er det en god stund igjen til guttene blir så store 😉 Eller ihvertfall til Mathias blir så stor.

 

Marlene ♥

2 kommentarer
    1. Hei Marlene, så flott at dere setter fokus på både forsikring og sparing til lillemann. Det er tema vi jobber med en artikkelserie om, i den forbindelse vil vi gjerne komme i kontakt med deg. Kan du sende meg en e-post, tror du?
      Hilsen Heidi i Frende

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg