Dagens trening – bein og pull ups

På formiddagen idag så fikk jeg og Linda unnagjort en treningsøkt. Herlig å starte dagen slik 🙂 Siden hånden min fortsatt ikke er bra så fokuserte vi på beintrening. Men på slutten av økten så tok vi alikevel noen runder med pull ups. Det går jo ikke å slutte å trene overkroppen helt!

Men selvfølgelig så gjorde dette at jeg fikk vondt i hånden og det har holdt i seg resten av dagen…

 

 


 

Det var rimelig lenge siden noen av oss trente på pull ups, så idag var det bare å ta frem strikkene igjen å starte på nytt. Trening er ferskvare det er sikkert og vist!

 

Dagens økt så ut sånn her:

  • 15 min oppvarming på tredemølle stigning 5%, hastighet 6 km/h.

 

  • Utfall fremover 3×15 reps per bein.
  • Kryssutfall bakover 3×10 reps per bein
  • Knebøy med stang 3×10 reps
  • Strake markløft med stang 4×10 reps
  • Pull ups med strikk 3×8 reps
  • Mage – trekk inn navelen 3×12 reps
  • Booty bilder 3×12 reps
  • Knebøy (med Mathias) 3×10 reps
  • Push ups  (med Msthias) 2×10 reps

 

 

Vi avsluttet økten på litt forskjellige måter. Linda med planken og jeg og Mathias med knebøy og push ups 🙂 Planken er en øvelse jeg bør unngå en stund til. Magen klarer av mer belastning nå enn tidligere men det skal ikke overdrives. Jeg vil at magemusklene mine skal gå sammen ordentlig og da er det tålmodighet som gjelder.


 

Så lenge Mathias er blid og fornøyd så får vi gjort en god del 🙂 Og vi var godt slitne i beina begge to da vi var ferdige for dagen. Utfallen tar på når man ikke har gjort akkurat den øvelsen mer en en gang siden i oktober/november 😉 Jeg håper på at jeg skal være litt støl imorgen. Det er alltid deilig å føle litt på kroppen at man har gjort en god innsats. 

Før neste treningsøkt (lørdag) så skal jeg begynne lage en plan for hvordan vi skal trene fremover. Hvis vi skal delta på KK-mila og Toughest så bør treningen tilrettelegges innfør dette. Skal vi løpe hinderløype så er det jo lurt å styrke de musklene som skal brukes for og komme seg forbi alle hindringer under løpet 🙂

 

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem Marlene ♥

 

#trening #active #mamma #barn #baby #mammaogbarntrening #styrke #fitness #family #familie #treningsglede

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg