Intervaller og bakketrening

Enda en gang er jeg, Linda og Mathias hjemme i skogene der foreldrene mine bor. Vi kom dit igår ettermiddag og så fort Mathias sovnet før natten så snøret vi på oss joggeskoene og kom oss ut i løypa. Vi tenkte løpe omtrent den samme distansen som forrige gangen vi var her og deretter avslutte med bakketrening i en av de grusomste bakkene jeg vet om. Bilde under er tatt fra toppen av bakke.

 

 

Vi tok en litt annerledes løype men omtrent den samme distansen. Vi løp intervaller (6×4 min, med 2 min aktiv pause) helt frem til bakken der vi avsluttet økta med å løpe opp bakken 3 ganger. Totalt løp vi ca 8 km.

Forrige gang så fant vi ut av at jeg løp opp bakken raskere enn Linda. Derfor gjorde vi på en litt annerledes måte igår før å så sette litt press på oss begge. Linda startet og løpe og løp opp ca halve bakken før jeg startet. På den måten måtte jeg presse meg før å komme ho ikapp samtidig som ho måtte presse seg selv før å prøve å holde seg foran.

 

 

Dette fungerte veldig bra og vi kom oss raskere opp bakken begge to enn hva vi gjorde forrige gang. Det får bli flere slike økter skal vi melde oss på til kk-mila i september 🙂

Marlene ❤

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg