Enda mer nydelig strikketøy til prinsen min

Opprinnelig postet 26/1-2017

 

Igår så var jeg, lill prinsen og Linda på cafe Sarpen. Det var litt godt å komme utenfor dørene faktisk. Men jeg har ikke noen særlig lyst å dra rundt med Mathias overalt da han fortsatt er så liten. Han er jo ikke mer enn 2 1/2 uke. En tur på Sarpen, som er et lite og intimt cafe var akkurat passe. Dessuten så vil jeg ikke at han skal bli syk så jeg har tenkt å unngå større butikker og kjøpesenter en stund til. I Sverige så har de gått ut i avisene og advart mot å ta med småbarn på kjøpesenter grunnet smitterisiko forbundet med RS virus. Jeg tenker det at så lenge man ikke må dra dit, hvorfor da gjøre det under de omstendighetene. Jeg venter til han blir litt større og har rukket å bygge opp litt immunforsvar.

Da vi var på Sarpen så fikk jeg en ny pose med strikketøy 🙂 Eller rettere sagt så fikk Mathias det 🙂 Et sett med jakke, bukse, lue og sokker og så to par votter. Helt nydelig! Jeg elsker hjemmestrikket! Dette settet hadde hun strikket i litt større størrelse, 9 måneder. Tanken hennes var at Mathias skulle ha noe strikketøy han kunde bruke litt lenger frem også. Sånn frem imot høsten. Jeg har noen sett som hun har strikket tidligere som fortsatt er litt store men som han snart kan begynne å bruke. Og under sommeren så er det jo begrenset hvor mye strikketøy han trenger. Så det at han fikk litt klær han kan bruke da han er blitt litt større er også gull verdt.

 

 

Jeg er heldig. Heldig som har en venninne som er en racer på å strikke! Jeg synes det er morsomt å strikke selv men jeg er langt ifra så dreven som hva Linda er. På samme tiden som det tar for meg å strikke et teppe så har hun strikket flere sett med både bukse og genser.

 

Marlene ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg