Koselig formiddag sammen med lille Mathias

Opprinnelig postet 24/1-2017

 

Denne dagen har hvert kjempe koselig ♥ Jeg og Mathias har koset oss hele formiddagen imens pappa Tommy har sovet ut etter nattskiftet og Tobias har hvert i skolen.

Dagen startet nokså tidlig. Klokken var straks etter syv da jeg stod opp. Samtidig som jeg stod opp kom Tommy hjem fra jobb. Han ville kjøre Tobias på skolen før han selv gikk og lade seg for at jeg skulle slippe å dra med lille Mathias. Jeg lagde matpakke og tok frem klær til Tobias allerede igår kveld for å være sikker på at jeg skulle ha tid nok til å ta meg av Mathias imens Tobias kledde seg og spiste frokost. Nå som Tommy kjørte Tobias til skolen så kunde jeg og Mathias ta det helt med ro.

Jeg skiftet på Mathias og ammet han før han sovnet lenge nok for at jeg selv skulle rekke å spise frokost. Men det var akkurat det jeg rakk, ikke noe mer. Når han våknet så koset vi oss i sofaen en stund med masse klem og kos ♥

 

 

Etter det gjorde jeg klar vognen og fikk på lillegull litt mer klær. Det så ut til å være skikkelig kaldt ute. Når Mathias lå godt i vognen så tok vi oss en lang tur. Den lengste turen jeg har gått etter fødselen. Vi gikk en strekning på 5 km med veldig varierende tempo. Dagens hverdagsaktivitet sjekk! Det var veldig deilig. Det var sol og noen minusgrader.

Jeg synes det er kjempe koselig å ta med den lille gutten min ut på tur i vognen. Han slapper så godt av at han sover større delen av tiden. Det er godt for han å komme ut å få litt frisk luft og ikke bare være innendørs hele dagene.

Etter at vi kom hjem fra turen våres så var det nesten på tide å hente Tobias på skolen. Deretter så har det gått i ett 😉

 

 

De nærmeste ukene så må jeg la kroppen få hente seg og stabilisere seg etter fødselen. Knipøvelser og turer er det som står på treningsplanen. Jeg skal se til å få gått ihvertfall en lenger tur hver dag. Jeg skal øke strekningen og tempoet alt eftersom formen kommer seg igjen. Mathias kommer til å få bli med på mange og lange turer 🙂 Han kommer å få inn det her med hverdagsaktivitet og mosjon med morsmelka, bokstavelig talt 😉

 

Marlene ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg