Nå har vi endelig blitt enig om et navn

Opprinnelig postet 20/1-2017

 

Nå har jeg og kjæresten min endelig blitt enige om hva den lille gutten våres skal hete. Det er ikke noen enkel sak å bestemme hva et barn skal hete har jeg funnet ut av. Først og fremst så skal det være et fornavn som begge foreldre liker. Deretter så kanskje man vil ha et mellomnavn og da skal det også være et navn som begge foreldre liker. Dessuten så kanskje man vil ha et mellomnavn som passer godt sammen med fornavnet. Deretter så kommer spørsmålet om etternavn. Skal man kun benytte det ene etternavnet eller skal man bruke begge?

 

20170120_084153

 

Før fødselen så hadde vi ikke diskutert det her med navn så mye. Vi begge tenkte at det var bedre å ikke bestemme noe navn for gutten våres faktisk var her. Brått hadde vi valgt et navn som ikke hadde passet i det hele tatt da vi fått se han. Men vi hadde et forslag som vi begge likte, nemlig Emil.

Da vi satt på fødeavdelingen med den lille gutten i armene våres så var det ikke noe enklere å komme på et navn. Ikke i det hele tatt. Det eneste vi kom frem til var at kjæresten min ikke ville han skulle hete Emil allikevel. Vi måtte begynne helt på scratch. Det er anledningen til at jeg ikke har skrevet noe om hva den lille prinsen våres heter enda. Vi har helt enkelt ikke hvert enige om et navn før nå.

Etter at vi i flere dager hadde sett på forskjellige navn vi kunde tenke oss så lagde jeg en liste over forskjellige navn og navnkombinasjoner. Jeg bad Tommy å se på dem og stryke over alle han ikke likte. Samtidig så skulle han skrive ned alle sine forslag. På listen jeg skrev hadde jeg skrevet ned Mathias, det synes jeg er et veldig pent navn. Tommy foreslo Mathias Leander, et navn jeg falt for direkte. Og vi bestemte oss for at dette skulle bli navnet på lillprinsen.

 

20170120_084206

 

Noe jeg har hvert sikker på hele veien er etternavnet. Hverken jeg eller kjæresten min har veldig vanlige etternavn. Mitt etternavn er jo svensk så det er ihvertfall ikke vanlig her. Av den anledningen så har jeg hele tiden hvert innstilt på at jeg vil ha begge etternavnene. For at begge navnene skal bli brukt som etternavn så må vi sette en bindestrek imellom navnene. Derfor blir etternavnet til lillegull Hagberg-Bjerk.

Navnvalget våres, Mathias Leander Hagberg-Bjerk, er sendt inn til skatteetaten for vurdering. Jeg kunde ikke ha hvert mer fornøyd med valget våres. Jeg synes at navnet er veldig pent og at det passer utmerket til den lille gutten våres. Det er en godt at lille Mathias endelig har fått et navn ♥

 

Marlene ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg