Takk til alle på fødeavdelingen, barsel og nyfødtintensiven

Opprinnelig postet 16/1-2017

 

Dette innlegget er rettet til dere som arbeider på fødeavdelingen, barsel og nyfødtintensiven på sykehuset Østfold. Jeg vil rette et stort takk til samtlige av dere som tok så godt vare på meg og kjæresten min og den nydelige lille sønnen våres. Dere hjalp oss å få en fin start på det nye livet våres.

Jeg hadde en fantastisk jordmor som hjalp meg gjennom fødselen min. En jordmor som både jeg og kjæresten min følte oss trygge på og som vi følte tok godt vare på oss. Jeg synes at det er helt fantastisk at noen kan klare å holde seg så rolig under slike omstendigheter. Men jeg må si jeg satte veldig pris på dette. Spesielt da jeg hadde det som aller mest vondt. Da jeg tenkte at det her går ikke så hjalp hun meg gjennom det hele.

På barsel så hadde vi flere flinke jordmødre og barnepleiere. Alle var blide og glade og gratulerte med den lille prinsen våres. Alle var veldig tydelige på at vi måtte bare spørre hvis det var noe vi lurte på. Og at det ikke fantes noen dumme spørsmål. De sjekket at alt var bra med meg og lille gutt. Det var også de som først begynte å lure på om alt ikke stod helt bra til med gutten våres.

 

20170108_180743

 

Som nybakte foreldre var det ikke noen god følelse vi fikk da vi først fikk høre at lillemann kanskje hadde en infeksjon i kroppen og måtte behandles med antibiotika. Følelsen ble ikke noe bedre da vi kom til nyfødtintensiven og fikk se at de hadde satt nålen, gjennom hvilken lillemann skulle få antibiotikaen, i hodet på han. Det var helt forferdelig å se. Legene som undersøkte lille gull gjorde en fin jobb med å holde oss informert om situasjonen og hva som skulle skje videre. De sjekket heller en ting for mye enn en ting for lite. Noe som var en enorm trygghet for meg og kjæresten min. De ville ikke sende oss hjem før de viste at alt var bra. Ingen hadde kunnet fortelle oss noe mer betryggende i den situasjonen vi befant oss i.

 

20170110_215337

 

Nå er lille gutt frisk og rask og spiser som en hest 🙂 Etter å ha hvert en tur på helsestasjon idag så vet vi at han får i seg all den næring han trenger. Han hadde nemlig gått opp i vekt og veier nå 3740 gram. Vi koser oss masse her hjemme og nyter all tiden vi har sammen ♥

 

20170114_202629

 

Takk enda en gang for all hjelp og støtte dere gav under oppholdet våres hos dere!

 

Klem Marlene ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg