Velkommen hjem min elskede lille prins

Opprinnelig postet 12/1-2017

 

Idag fikk vi endelig lov til å dra hjem fra sykehuset. Helt siden igår formiddag, da sonden ble koblet bort så har den lille prinsen våres spist bedre og bedre. Han har også hvert langt piggere både igår og idag enn hva han har hvert tidligere. Han har hvert mye mer våken og kontaktsøkende. De samme observasjonene gjorde også legene. Så etter legekontrollen idag så fikk vi lov til å dra hjem.

Etter å ha hvert på sykehuset helt siden lørdag formiddag så syntes jeg dette var en fin beskjed. Siden legene mente at vi trygt kunde forlate sykehuset så er jo det for at de mener at gutten våres er frisk. Det er veldig godt å vite. Hadde han fremdeles hvert i dårlig form så hadde vi ikke fått lov til å dra hjem. Vitskapen om dette var veldig betryggende og det føltes godt å pakke ned alle tingene våres og snu nesen hjemover.

 

20170112_153816

 

Kjæresten min hadde montert barnesete i bilen igår kveld så alt var klart for hjemferden. Lillprinsen sov den korte turen fra sykehuset og hjem. Han sovnet mens vi fortsatt var på nyfødtintensiven og våknet først da han hadde hvert hjemme i godt over en halvtime 🙂

Etter at vi hadde hvert hjemme en liten stund så kom Tobias for å så hilse på lillebroren sin før aller første gang. Grunnet besøksforbudet på sykehuset så har han ikke hatt mulighet til å gjøre det før nå. Han hadde gledet seg veldig til dette. Da han fikk høre at vi skulle komme hjem idag så ville han veldig gjerne treffe broren sin. Uansett om det bare ble en kort stund før han skulle på fotballtrening. Det virket på han som at han var stolt over å ha blitt storebror igjen 🙂 Det gjorde meg varm i hjertet, Jeg elsker den lille familien min ♥

 

20170112_175526

Det er herlig å være hjemme igjen. Bare det å kunne sove i sin egen seng er herlig. Bare det å ha noe å ta seg før da lillegutt ligger og sover skal bli deilig. På sykehuset har vi hatt mer en fullt opp med å bekymre oss, gå frem og tilbake fra rommet og til nyfødtintensiven og å pumpe brystmelk for å få igang melkeproduksjonen mens gutten våres gikk på antibiotika og trengte ekstra mye mat. Nå skal det bli godt å komme inn i den nye hverdagen våres. Den nye hverdagen med et nytt familiemedlem ♥ Jeg gleder meg veldig til tiden fremover og jeg skal nyte hvert eneste sekund ♥

 

Klem Marlene ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg