Visningstime av bildene fra gravidfotograferingen

Opprinnelig postet 6/1-2017

 

Idag har jeg og kjæresten min hvert på visningstime for å få se bildene som ble tatt da jeg var på gravidfortografering forrige uke. Under dagens visningstime så fikk vi en gjennomgang av hvilke type produkter fotografen tilbyr. Det var alt fra enkeltbilder i forskjellige størrelser, til collager og fotoalbum. Det finnes mye fint å velge på men både jeg og kjæresten min hadde tenkt oss et album i første omgangen.

Men selvfølgelig så finnes det ikke kun en type album. Nei, det finnes album med alt fra 10 til 40 bilder. Det finnes album der man kun har enkeltbilder og det finnes album der man har en variasjon av enkeltbilder, collager og tekster. Det skal ikke være enkelt å velge. Vi begge tenkte at 10 bilder ikke var nok men at det var bedre med et album med 22 bilder. Da er et bilde forside på albumet, et bilde bakside og de resterende 20 bildene er de bildene man finner inne i albumet.

Det var spennende å endelig få se alle bildene. På selve fotograferingen så viset fotografen meg noen av bildene underveis men det her var noe helt annet. Fotografen hadde plukket ut de bildene som var best fra fotograferingen. Alt i alt hadde hun tatt nærmere 1000 bilder og nå hadde vi 259 bilder å velge på. 259 bilder skulle bli til 22! Vi gikk igjennom hvert eneste bilde. Det var veldig mange pene bilder. Det syntes både jeg og Tommy. Men jeg må si det føltes litt rart å se seg selv på den måten. Det er lissom ikke sånn som jeg opplever at jeg ser ut da jeg ser meg selv i speilet.

 

20170106_133803

 

Det var ingen enkel oppgave å plukke ut 22 bilder av så mange. Mange bilder var snarlike men da var det vanskelig å avgjøre hvilket bilde man likte best. I første runden klarte vi å plukke ut 58 bilder. Bare det var vanskelig. Deretter så vi igjennom alle de 58 bildene en gang til for å så plukke ut de 22 vi likte aller best. Vi prøvde å plukke ut bilder fra forskjellige vinkler og positurer for å få en fin variasjon på bildene. Og da vi endelig hadde valgt ut de bildene vi ville ha så følte jeg meg veldig fornøyd. Det føltes ut som at vi hadde valgt de riktige bildene. Og det føltes veldig fint at vi hadde sett alle bildene sammen og valgt de vi begge likte aller best.

Siden det kun var en visningstime idag så har ikke fått med meg noen av bildene hjem enda. Jeg har derfor ikke noen bilder fra fotograferingen å vise frem for dere idag. Bildene skal redigeres og albumet skal lages. Et av bildene kan ikke ferdigstilles før etter det at babyen er blitt født. Det skal nemlig bli et før/etter bilde. En refleksjon der man på det ene bildet ser meg med gravidmagen og på det andre med den nyfødte hvilende på magen. Så i løpet av noen dager etter fødselen så skal jeg altså tilbake til fotografen for å ta ihvertfall et bilde til. Jeg gleder meg veldig til å få se det ferdige resultatet! Dette albumet og disse bildene vil bli et minne for livet. Jeg er heldig som har en så snill og god kjæreste som gav meg en så fantastisk fin julegave ♥

 

Klem Marlene ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg