Var dette min siste svangerskapskontroll?

Opprinnelig postet 4/1-2017

 

Idag har jeg hvert hos jordmor på svangerskapskontroll. Jeg tror at dette var den siste kontrollen men jeg har uansett fått satt opp en ny time for enda en svangerskapskontroll den 10 januar, samme dag som jeg har termin. Hvis jeg ikke har født før den kontrollen så vil det bli satt opp en time på sykehuset for videre sjekk en uke etter termin.

På sjekken idag så var blodtrykk og urinprøver helt fine. Jordmor var dokk ikke helt fornøyd med vekten min. Siden forrige kontroll, som var for ti dager siden, så har jeg gått ned 0,4 kg. Så egentlig har jeg ikke gått opp noe i vekt de siste fire ukene. Idag veide jeg 78,1 kg, på forrige kontroll så veide jeg 78,5 kg og gangen før der igjen så veide jeg 78,0 kg. Jeg har ikke noen god forklaring på dette. Jeg har  ikke spist hverken mer eller mindre enn vanlig. Det eneste jeg kan tenke meg er at det kan være et resultat av at jeg ikke har fått trent slik som jeg pleier og at muskelmassen rett og slett har begynt å minke.

 

LRM_EXPORT_20170103_093025

 

Det hørtes ikke ut som at det var noe direkte unormalt at vekten stagnerte i slutten av svangerskapet. Det var nok mer det at jeg faktisk veide mindre en sist gang som gjorde henne litt bekymret. Hun skulle kontakte fødeavdelingen i løpet av dagen og forhøre seg med dem hva de tenkte om saken. Om de ville at jeg skulle komme inn til dem på kontroll. Det kunde jo hende at jeg mistet fostervann. Hun prøvde å ringe dem flere ganger i løpet av tiden jeg var der men kom ikke frem. Før jeg fikk dra hjem så tok hun en kopi av verdiene mine. Hun sa også at hun skulle ringe meg hvis de på fødeavdelingen ville at jeg skulle komme inn. Jeg har ikke hørt noe mer så da var det nok ikke noe å bekymre seg for.

Fødselen nærmer seg uansett og jeg tror at jeg kommer til å få ta turen til sykehuset i løpet av de nærmeste dagene. Jeg tror ikke at jeg kommer til å gå over termin. Jeg tror heller ikke at jeg kommer til å rekke enda en svangerskapskontroll.

Fødeavdelingen og nyfødtintensiven på Sykehuset Østfold er fortsatt stengt for besøkende. Grunnet både influensa og omgangssyke. Jeg leste så sent som i ettermiddag at det kun er far og medmor som har lov til å være på sykehuset sammen med mor og barn. Jeg håper selvfølgelig at Tobias skal få lov til å komme å hilse på lillebroren sin på sykehuset. Og at han skal få møte broren sin sammen med kun meg og Tommy da han møter han for aller første gang. At alle i den lille familien min skal få treffes uten noen andre til stede for aller første gang ♥(sykehuspersonalet teller ikke).

Jeg hadde gjerne vilt ha mamma og pappa på besøk på sykehuset. Men med tanke på at de bor langt vekk og at det ikke er bare å stikke avgårde fra jobb så kommer de helt sikkert ikke til å komme før vi alt er hjemme. Utenom min egen og Tommy sin familie så vil jeg ikke ha besøk på sykehuset. Jeg ønsker at foreldrene våres skal få mulighet til å treffe barnebarnet sitt før noen andre gjør det. Alle andre kan vente til dess at vi er kommet oss hjem. Gjerne kall meg sær, det bryr jeg meg veldig lite om 😉

 

Marlene ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg