Frokost smoothie med vanilje kesam og frosne jordbær

Opprinnelig postet 4/1-2017

 

Vil du starte dagen med en skikkelig energi og vitamin boost? Da bør du teste ut denne smoothien! Det gjorde jeg idag 🙂 Jeg har begynt å bli ordentlig forkjølet de siste dagene og jeg håper at litt ekstra c-vitaminer skal gjøre sitt 🙂 Dette er en smoothie som er rik på proteiner og c-vitaminer og den metter bra. Det vil si den passer utmerket som frokost og gir en bra start på dagen 🙂 At den dessuten er super god er også et stort pluss!

 

LRM_EXPORT_20170104_100407

 

Dette trenger du:

  • 200 gram mager vanlje kesam
  • 1/2 dl melk
  • 1/2 dl eplejuice
  • 2 ss havregryn
  • 2 dl frosne jordbær
  • 1 banan

 

LRM_EXPORT_20170104_100250

 

Bland sammen alle ingredienser i en mixer eller med en handmixer. Hell deretter opp smoothien på glass eller i en bolle. Gjerne tilsett en eller annen form for topping i form av for eksempel fersk frukt eller forskjellige typer av frø for å gjøre din smoothie enda litt “matigere”.

 

LRM_EXPORT_20170104_100305

LRM_EXPORT_20170104_100336

LRM_EXPORT_20170104_100354

 

Idag brukte jeg litt ekstra havregryn og chiafrø som tooping 🙂 Bruk det DU liker best, det er kun fantasien som setter grensene 😉

Gjerne test ut oppskriften og gi meg en tilbakemelding 🙂 Ønsker dere flere oppskrifter på bloggen?

Jeg ønsker dere alle en fantastisk vinterdag ♥

Klem Marlene ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg