2016 – et innholdsrikt år på mange måter

Opprinnelig postet 1/1-2017

 

Da er dagen her. Den første januar 2017. Den første dagen på det nye året. 2016 har, på mange måter, hvert et innholdsrikt år. Vi har jobbet og stått på for fullt, begge to. Og dette året har på lik linje med alle andre år inneholdt både opp- og nedturer. Men i det store hele så har det hvert et bra år.

Vi hadde noen koselige turer på fjellet i begynnelsen av året, både en familietur og en kjærestetur. Vi fikk stått på ski, lekt masse i snøen og vi koset oss foran peisen etter lange dager utendørs.

 

FB_IMG_1483277111457

FB_IMG_1483277093359

FB_IMG_1483276997483

 

I april fant vi ut av at vi ventet et nytt familiemedlem. Noe som egentlig ikke burde ha kommet som en overraskelse da vi sluttet å bruke prevensjon sent på høsten i 2015. Men vi sluttet ikke med prevensjon for å “prøve” å få barn. Nei, vi sluttet med prevensjon dels fordi at legen trodde at min stadig åtterkommende hodepine kunde ha med p-pillene mine å gjøre. Og dels grunnet det faktum at jeg ikke viste om jeg i det hele tatt kunde bli gravid siden jeg hadde brukt hormonell prevensjon i en eller annen form helt siden 15 årsalderen (p-piller, minipiller, p-stav, p-ring etc).

Jeg hadde alt fylt 30 år og skulle jeg ha noen barn så ville jeg gjerne få det før jeg ble 35. Etter å ha brukt hormonell prevensjon i så lang tid så kunde det jo ta lang tid før kroppen å gjøre seg fri fra alle ekstra hormoner og bli klar for å bli gravid. Vi var altså veldig klare over at jeg mye mulig kunne bli gravid, men vi hadde aldri trodd at det skulle gå så fort.

 

LRM_EXPORT_20161227_122439

 

Vi kjøpte også en båt, en snekke, tidlig på sommeren og fikk testet ut båtlivet. Det var veldig koselig og vi hadde flere fine turer, der vi overnattet i båten. Det var ikke alltid helt enkelt å ha med Eroc siden han ikke klarer å holde seg rolig, men vi fikk det til. Vi var på flere plasser der vi ikke hadde hvert tidligere. Bland annet så hadde vi med mamma og pappa på en båttur da vi besøkte min mormors barndomshjem og badestranden der mamma og hennes søster pleide å bade da de var små.

 

FB_IMG_1483277232696

 

Under høsten så fikk vi hjelp til å bygge om og pusse opp i andre etasje. Vi fikk gjort om til tre soverom istedenfor to, så at vi også fikk laget et lite barnerom. Hele etasjen ble forandret til det bedre og fikk en langt koseligere atmosfære i hele huset.

 

20160901_120747

 

Vi avsluttet året, 2016, med å feire jul og nyttår sammen med nære og kjære. Jeg fikk en fantastisk julegave av kjæresten min i form av gravidfotograferingen. Fotograferingen som har foreviget den siste tiden av graviditeten og gitt meg et minne for livet. Nå venter jeg bare på å få se bildene.

 

20161226_152101

20161224_185604

 

I løpet av året som gått så har vi skapet mange nye og fine minner. I takt med at magen min har vokst seg alt større og større. Nå er det ikke mange dagene igjen til termin og til livet våres tar en helt ny vending. 2017 kommer til å bli et år fylt av forandringer. I likhet med året 2016 så vil 2017 bli et innholdsrikt år. Det er opp til oss å gjøre det aller beste ut av det.

 

God fortsetting på det nye året!

Klem Marlene ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg