Svangerskapsuke 32 – Nå er det ikke lenge igjen!

Opprinnelig postet 8/11-2016

 

Termin: Jeg er nå i svangerskapsuke 32 (31+2). Jeg er i trimester 3, graviditetsmåned 8 og hele 77,7% av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 63 dager igjen til termindato den 10 Januar 2017. Formen er egentlig forholdsvis fin, men jeg ble skikkelig satt ut da jeg var redd at vannet hadde gått for tidlig i dagen før igår. Men takk og lov så var det falsk alarm. Jeg har fortsatt vondt i bekkenet og nedre del av korsryggen. Korsryggen plager meg mer og mer og jeg blir veldig fort sliten i ryggen.

Denne uken har jeg ikke fått til å trene så mye som jeg ønsket. Det har blitt mest gåturer med bikkja. Igår turte jeg rett og slett ikke å gjøre noe annet enn å gå tur. Jeg vet jeg må få trent mer for å holde rygg og skulderplagene i sjakk så det får bli målsettingen også denne uken. Det føles fortsatt godt for kroppen å holde seg i bevegelse og det er jeg veldig glad for. Det å sette seg til er ikke aktuelt. Absolutt ikke. Jeg står fast ved at fysisk aktivitet er bra både for meg og for babyen min så lenge jeg gjør ting med måte, ikke overanstrenger meg og lytter til kroppen og de signaler den gir.

 

LRM_EXPORT_20161108_073802
svangerskapsuke 32

 

Ukens aktivitet i magen: Magen vokser og det gjør den lille gutten våres også ♥♥ Magen har vokst veldig fort de siste ukene. Spesielt i forhold til hvor mye den har vokst under svangerskapet totalt sett så langt. Det begynner sikkert å bli litt trangt der inne. Jeg føler alle bevegelser veldig godt og det er helt klart en aktiv liten gutt som vokser der inne. Jeg gleder meg så masse til jeg får holde han i armene mine <3 Men han får gjerne bli der inne helt frem til termin.

 

LRM_EXPORT_20161108_073715
Svangerskapsuke 32

 

Ukens tanker om fødselen: Nå begynner det virkelig å føles ut som at det nærmer seg. Spesielt etter mandagen som var. Da ble det skikkelig påtagelig at nå kan det skje fort. Egentlig er det ikke lenge igjen til termin i det hele tatt, jeg er tross alt i svangerskapsuke 32. Tiden har gått veldig fort så langt så jeg kan tenke meg at tiden som gjenstår går ganske fort den også. Spesielt som jul og nyttår og alt hva det innebærer kommer akkurat før termin. Da jeg var hos jordmor om torsdagen så ble jeg meldt på til et fødselforberedende kurs. Dette er ikke før i starten av desember og jeg håper at lille knyte holder seg i magen så lenge at jeg får hvert med på det kurset før han bestemmer seg for å komme ut. Det hadde hvert fint å hvert litt bedre forberedt. Nå ligger ihvertfall alle papirer ferdig utfylt i mappen min og mappen ligger klar i fødebaggen. Nå skal bare fødebaggen pakkes ferdig så er jeg litt bedre forberedt hvis det skulle skje noe for tidlig.

 

LRM_EXPORT_20161108_073849
Svangerskapsuke 32

 

Cravings?: No cravings so far. Jeg lever fortsatt i håpet om at jeg ikke skal få noen for så langt så er det ikke noe spesielt jeg har lyst på. Ikke i det hele tatt. Og jeg håper fortsatt at jeg får det etter et eller annet sunt hvis jeg får det 😉

Marlene ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg