Svangerskapsuke 31

Opprinnelig postet 1/11-2016

 

Termin: Jeg er nå i svangerskapsuke 31 (30+2). Jeg er i trimester 3, graviditetsmåned 8 og hele 75,2% av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 70 dager igjen til termindato den 10 Januar 2017. Formen er forholdsvis fin, men jeg har fortsatt vondt i bekkenet og nedre del av korsryggen. Korsryggen plager meg mer og mer og jeg bli sliten i ryggen fort da jeg står opp hele dagene på jobb. Jeg må bli flinkere til å sette meg ned å slappe av litt oftere for å avlaste ryggen litt, både på jobb og hjemme. Grunnet ryggplagene så ble jeg sykemeldt på 50 % fra og med igår.

Denne uken har jeg ikke fått til å trene så mye som jeg ønsket. Siden korsryggen har hvert plagsom og jeg har hvert skikkelig trett i ryggen etter å ha hvert en hel dag på jobb så har jeg ikke hvert i form til å trene noe særlig. Jeg har fått til noen få økter men det har blitt mest gåturer med bikkja. Jeg vet jeg må få trent mer for å holde rygg og skulderplagene i sjakk så det får bli målsettingen denne uka. Det føles fortsatt godt for kroppen å holde seg i bevegelse så det er jeg veldig glad for. Det å sette seg til er ikke aktuelt. Absolutt ikke. Jeg står fast ved at fysisk aktivitet er bra både for meg og for babyen min så lenge jeg lytter til kroppen.

LRM_EXPORT_20161101_081450

Ukens aktivitet i magen: I magen er det mye liv og røre. Magen vokser og det gjør den lille gutten våres også ♥♥ De siste to, tre ukene syns jeg at magen har vokst veldig fort. Spesielt i forhold til hvor mye den har vokst under svangerskapet totalt sett så langt. Det begynner sikkert å bli litt trangt der inne. Jeg gleder meg så masse til jeg får holde han i armene mine og den lille familien min får møte han for aller første gang ♥♥♥

LRM_EXPORT_20161101_081721

Ukens tanker om fødselen: Nå begynner det å føles ut som at det nærmer seg. Egentlig er det ikke lenge igjen i det hele tatt. Tiden har gått veldig fort så langt. På torsdag skal jeg til jordmor og det skal bli litt spennende. Så langt så har ingenting blitt sagt om hverken fødsel, amming eller slike ting så jeg er litt spent. Jeg vil gjerne være så forberedt som jeg kan bli, på de tingene som det er mulig å være forberedt på.

LRM_EXPORT_20161101_081513

Cravings?: Jeg lever fortsatt i håpet om at jeg ikke skal få noen cravings for så langt så er det ikke noe spesielt jeg har lyst på. Ikke i det hele tatt. Og jeg håper fortsatt at jeg får det etter et eller annet sunt hvis jeg får det 😉

Marlene ♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg