Babyshower – for en overraskelse!

Opprinnelig postet 29/10-2017

Idag etter jobb så skulle jeg og kjæresten min hjem til et vennepar for å spise lunsj. De har pusset opp hele andre etasje og vi skulle komme dit å se åssen det blitt nå som alt nesten står klart å spise mat og hygge oss. Tommy måtte bli igjen en time ekstra på jobb så jeg kjørte hjem og skiftet og kjørte deretter i forveien. Når jeg kom frem så fikk jeg den overraskelsen. Jeg møttes av hundene så fort jeg kom inn døren, de er alltid like glade over å få besøk, så jeg måtte jo hilse ordentlig på dem. Jeg tok av meg jakke og sko og ble deretter med venninna mi og kjæresten hennes inn i stua å ble bare stående i døråpningen. Der var det duket langbord. Og det satt kjente ansikt overalt. Jeg ble helt satt ut for dette var jeg ikke forberedt på i det hele tatt. Jeg viste ikke helt hva jeg skulle si eller hvor jeg skulle gjøre av meg selv. Jeg skulle ikke dit for å spise lunsj, jeg skulle dit i min egen babyshower!  Jeg hadde ikke forventet at noen skulle styre opp med noe slikt for min skyld men her satt de en hel haug med venninner. Jeg ble skikkelig tatt på sengen, virkelig.

De hadde styrt sammen med mat så vi satte oss for å spise og hygge oss. Etter en stund kom Tommy og også han ble stående i døråpningen, helt satt ut og viste ikke helt hva han hverken skulle si eller gjøre. Godt det ikke kun var meg 😉 Når vi begge var på plass så fikk vi åpne alle gaver sammen. Lillegutt i magen fikk kjempemasse fint! Vi fikk en hjemmelaget bleiekake, sokker, frotekluter, bleier, luer, smekker, badekåpe, et halssmykke, en helt fantastisk kake, to heldresser og den ene av dem var hjemmestrikket. Alle gaver var kjempe fine <3

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 
 

 

 

Etter at vi åpnet alle gaver så kjørte Tommy og kameraten hans for å finne på noe sammen mens vi jentene hygget oss videre. Vi hadde babyquiz, gjetting av fødselsdato, vekt og lengde på babyen, og flere andre leker relatert til babyer. Toppen var da jeg brått skulle “gjette hva babyen hadde spist”. Jeg fikk fem forskjellige bleier som alle var fylt med et eller annet som skulle ligne på bæsj og som jeg måtte smake på “bæsjen” i for å finne ut av hva babyen hadde spist. Noen av de bleiene så skikkelig skremmende ut kan man si og det ble en hel del grimaser og latter av dette. Hjelp sier jeg bare! Men jeg klarte å gjette riktig på tre av fem og “bæsjen” i alle bleiene var smeltet sjokolade av et eller annet slag så det var bare å fokusere på det og ikke tenke for mye på hva det så ut som 😉

LRM_EXPORT_20161030_002641

20161030_003142

Vi skulle også spise av den fantastiske kaken. Jeg ville ikke helt dele den opp for den var jo så fin. men vi måtte jo finne ut av om den smakte like bra som den var fin og se på, og det var den. Flere av jentene hadde bakt kake og vi spiste så mye kake at nå føles det ut som at jeg ikke trenger å spise noe mer på flere dager.

 
 

 

 

Det var en fantastisk hyggelig ettermiddag og kveld og jeg setter veldig stor pris på at venninnene mine gjorde dette for meg, og for Tommy. Vi setter virkelig pris på alle de fine gavene vi har fått og er veldig takknemlig.

Klem Marlene <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg