Blomkål dekket med karbonadedeig og bacon

For noen dager side  kom jeg over en oppskrift som jeg bare måtte teste. En oppskrift på blomkål dekket med kjøttdeig og bacon. Jeg fant oppskriften på Facebook så det er sikkert flere av dere som har sett den. Jeg tror det var matbibelen som hadde lagt ut videon…

Jeg liker blomkål og tenkte at dette kunne være en lur måte å få i hele familien litt mere grønnsaker. Pluss at jeg synes at det så litt morsomt ut 😉 Uansett, igår kveld så bestemte jeg meg for å så teste oppskriften. Jeg må si jeg likte smaken veldig godt 🙂

 

Ingredienser:

1 blomkål
400 gram karbonadedeig
2 st paprika
1 st løk
2 ss persille
2 st egg
1 pakke bacon
Salt
Pepper
Chiliflakes
Hvitløkspulver
Sennep

 

 

Fremgangsmåte:

1. Ta vekk alle blader fra blomkålen. Lag et snitt (kryss) i bunnen. Kok blomkålen i saltvann i 10 min.

 

 

2. Kutt paprika, løk og persille i små biter.

 

 

3. Bland sammen karbonadedeig, paprika, løk, persille, egg, krydder og sennep. (Bruk krydder etter smak, i oppskriften sto det ikke noen mengder så jeg tok 1/2 ts av hver og så en hel ts sennep)

 

 

4. Da blomkålen koket i 10 ta den opp av kasserollen og putt den i en ildfast form. Dekk den deretter med karbonadedeigrøren.

 

 

5. Dekk deretter altsammen med bacon før du putter formen inn i ovnen.

6. Stekes i midten av ovnen i 175 grader i ca 30 minutter

 

 

Server gjerne med frisk salat. Sunt, godt og veldig enkelt! Bedre blir det ikke 😉 Gjerne test ut oppskriften og legg igjen en kommentar 😉

 

Klem Marlene ❤

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg