Svangerskapsuke 30

 

Termin: Jeg er nå i svangerskapsuke 30 (29+2). Jeg er i trimester 3, graviditetsmåned 8 og hele 72,7% av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 77 dager igjen til termindato den 10 Januar 2017. Formen er fin, unntatt fra plagene med vondt i bekkenet og nedre del av korsryggen. Korsryggen plager meg mer og mer. Og jeg bli sliten i ryggen fort da jeg står opp hele dagene på jobb. Jeg må bli flinkere til å sette meg ned å slappe av litt oftere for å avlaste ryggen litt. 

Denne uken fikk jeg ikke til å trene så mye som jeg ønsket siden jeg hadde skikkelig hodepine både onsdag og torsdag. Men jeg fikk til noen økter. Det føles godt for kroppen å holde seg i bevegelse så det er jeg veldig glad for. Det å sette seg til er ikke aktuelt. Absolutt ikke. Jeg står fast ved at fysisk aktivitet er bra både for meg og for babyen min. 

 

 

Ukens aktivitet i magen: I magen er det liv og røre. Jeg tror at det er en liten karate kid der inne for han sparker til ganske så ordentlig til og fra. Det begynner sikkert å bli litt trangt der inne. Magen vokser og det gjør den lille gutten våres også ♥♥ Jeg gleder meg så masse til jeg får holde han i armene mine og den lille familien min får møte han for aller første gang ♥♥♥

 

 

Ukens tanker om fødselen: Det føles fortsatt ut som at det er ganske langt igjen til fødselen. Men det er jo egentlig ikke det. Egentlig er det ikke lenge igjen i det hele tatt. Tiden har gått veldig fort så langt. På torsdag har jeg ny kontroll hos legen og neste uke har jeg time hos jordmor hvis jeg ikke husker feil. Det skal bli litt spennende. Så langt så har ingenting blitt sagt om hverken fødsel, amming eller slike ting så jeg er litt spent. Jeg vil gjerne være så forberedt som jeg kan bli, på de ting som det er mulig å være forberedt på.

 

 

Cravings?: Kanskje er jeg så heldig at jeg slipper? Jeg lever fortsatt i håpet for jeg har fortsatt ikke noen cravings. Ikke i det hele tatt. Og jeg håper fortsatt at hvis jeg får det, så får jeg det etter et eller annet sunt 😉

 

Marlene ♥

 

#gravid #pregnant #mamma #familie #lovelife #familycomesfirst #healtylifestyle #trening #PT #personligtrener #personaltrainer

10 kommentarer
    1. Så spennende 🙂
      Her gikk vi inn i uke 33 (32+0) skal på ultralyd halv 1 i dag å se at hun vokser som hun skal eller om hun er mindre, som legen var bekymret for 🙂 Så skal bli spennende å se om vi får sett henne i dag eller om det bare ser ut som grøt den her gangen også 😛
      Her ble vi påmeldt ammekurs å fødselsforberedene kurs allerede første gangen vi var hos jordmor 🙂
      Så gleder meg veldig til November når vi skal på kursene ^^
      Masse lykke til, å ta vare på deg selv å lytt til kroppen, det er nå det begynner og bli viktig å la kroppen slappe av, for lærer du deg å slappe av i kroppen før fødsel sier de at man klarer å slappe bedre av når fødselen kommer, i alle fall det appen fortalte meg 😛

    2. Katharina: Håper det gikk bra på ultralyd idag og at jenta deres vokser som hun skal.
      Jeg har kun hver hos jordmor på rutineultralyd på sykehuset så langt. Ringte å dobbeltsjekket når jeg hadde time istad. torsdag neste uke så bare å vente 🙂

      Ja det å lytte på kroppen er nokså viktig nå. Ta vare på deg og prøv å ta det med ro du også. Nå er dere klare med flytten?

      God natt 🙂

    3. Det gikk veldig bra på ultralyden, alt er som det skal <3
      Vi er endelig ferdig med den gamle leiligheten, så nå er det bare å få pakket ut alt i den nye, begynner sakte men sikkert å se en ende på det også, men tar det rolig for jeg merker virkelig på kroppen at vi har flyttet, jeg fikk vist kynnere under flyttingen, jeg merket dem ikke annet enn at magen ble hard, viste ikke at jeg hadde kynnere før jeg la hånden på magen å kjente at det var hardt 😛

    4. Nei, syns det går utrulig fort nå er bare 8 uker pluss/minus igjen 🙂 <3
      Rekker jo så vidt å se meg i speilet, før det er en ny uke å enda nærmere fødsel 🙂
      Lurer på når jeg skal starte å pakke fødebagen, tenker siden man aldri har noen fasit på når de melder sin ankomst 😛

    5. Katharina: Det kan nok være lurt. Pakke ned det viktigste ihvertfall. Man vet jo aldri som sagt. Det kan hende at den vesle jenta får før seg å komme ut tidligere enn forventet. S bra å være litt forberedt 🙂

    6. Ja, tenker også det, så kanskje bagen blir startet på senere i dag 😛
      Skal google litt om hva det viktigste man trenger er å ha med seg, bortsett fra tannbørst å tannkrem 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg