Godt Levert – Jeg er skuffet

Jeg og kjæresten min har flere ganger vurdert det å prøve en eller annen matkasse. Ikke for at vi ikke liker å lage mat for det gjør vi egentlig begge to, men for å få litt inspirasjon. Noen ganger er det et tiltak bare å finne på noe å lage i en travel hverdag. Det finnes jo mange forskjellige leverandører og mange forskjellige type matkasser. En dag da jeg var på jobb for noen uker siden så hadde noen fra godt levert hvert hjemme og banket på døra. Så Tommy bestilte da en prøvekasse. Han valgte en hverdagskasse for tre dager for at det skulle være mat som forhåpentligvis skulle falle i smaken også hos Tobias. 

Mandagen som var så fikk vi så vår prøvekasse og vi var begge ganske så spent på å få teste. Da jeg åpnet kassen så ble jeg først overrasket. Deretter skuffet. På reklamen på tv så ser det ut som at du får en kasse fullproppet med råvarer. Friske grønnsaker, kjøtt og alle ingredienser du trenger for å lage hver enkelt rett fra bunnen av med hjelp av medfølgende oppskrifter. Så dere kan tro jeg ble skuffet da jeg åpnet en matkasse der mesteparten av innholdet var vakuumpakket. Hvor var oppskriftene og hvor var alle friske råvarer? 

Kassen inneholdt tre retter: Kyllinglår med ratatouille og potetbåter, blomkålsuppe med spekeskinke og kjøttboller i brunsaus med potetmos.

 

 

Ratatouillen kom ferdiglaget i vakuumpakke klar til å varmes opp, det eneste som skulle gjøres var å tilsette paprika. Steke kyllinglår og kutte opp poteter i båter det klarer jeg fint selv men også potetene kom ferdig kuttet opp i vakuumpakke. 

 


 

Blomkålsuppen skulle kun tømmes ut av posen, varmes opp og småkoke i ca 15 minutter. Samtidig som man varmet 2 baugetter i ovnen og varmet litt spekeskinke i stekepannen. 

 

Den siste retten har vi ikke testet enda. Men her er det ferdiglaget potetmos og brunsaus på vakuumpakke, kjøttboller og ferdig kuttet gulerøtter og brokkoli.

 

 

I oppskriftene står det ikke noen oppskrifter. Det står åssen man skal tilberede maten man har fått som til større delen alt er ferdiglaget. Jeg føler det ble fjordland opplegg på dette. Ferdigmat rett og slett. Det var ikke det jeg forventet i det hele tatt. Jeg trodde jeg skulle få noen oppskrifter jeg kunde ta frem og bruke ved en senere anledning. Men nei, jeg vet ikke åssen man lager ratatouille etter å ha varmet opp ferdiglaget ratatouille i en kjele. Men det er vel kanskje det som er hensikten. At man ikke skal kunne gjenskape rettene selv.

 

Smaken er det ikke noe utsette på, ikke i det hele tatt. De to rettene vi har prøvd ut så langt har falt i smaken hos alle tre. Og for all del, maten går fort å tilberede akkurat som de sier. Men utfra hva vi fikk i matkassen våres så sitter jeg igjen med en følelse av at det ikke vart verdt pengene. Jeg for min del finner heller frem oppskrifter på nettet eller i en eller annen kokebok og tester ut selv og lager ting fra bunnen. Kan hende at vi tester flere ganger, eller at vi tester en eller annen matkasse fra en av de andre leverandørene. Vet man om at man har dårlig med tid en uke, eller er i dårlig form sånn som jeg er idag, så er det jo et kjapt og enkelt alternativ. Men det levde ikke opp til forventningene og kommer ikke til å bli noen vane her i hus.

 

Har noen av dere testet ut noen matkasse? Hva syntes dere?

 

Marlene ♥

 

#trening #gravid #matglede #kosthold #matlaging #familie #kjærlighet #healthylifestyle

6 kommentarer
    1. Prøvde adams og til tross for at at jeg valgte expresskassen(hvor konspetet er litt halvfabrikat) fikk jeg en del ferske råvarer og oppskrifthefte fulgte med

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg