Svangerskapsuke 29

 

Termin: Jeg er nå i svangerskapsuke 29 (28+2). Jeg er i trimester 3, graviditetsmåned 8 og hele 70,2% av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 84 dager igjen til termindato den 10 Januar 2017. Formen er fin, unntatt fra plagene med vondt i bekkenet og nedre del av korsryggen. Men disse plagene kommer og går så jeg har ikke vondt hele tiden. Jeg har heller ikke hatt noe mer vondt i magen siden fredagen som var. De smertene jeg hadde da trodde legen var ligament smerter, noe som er helt vanlig når man er gravid.

Også denne uken fikk jeg til å trene noen økter. Det føles godt for kroppen å holde seg i bevegelse. Det å sette seg til er ikke aktuelt. Siden jeg er vant til å være fysisk aktiv så hadde hverken kropp eller sinn hatt godt av det. Jeg står fast ved at fysisk aktivitet er bra både for meg og for babyen min. 

 

 

Ukens aktivitet i magen: I magen er det liv og røre. Bevegelsene er til tider ganske så kraftige og det går å se tydelig på magen at det beveger seg der inne. Til tider så ser det ut som at det bølger inne i magen. Det ser litt morsomt ut men det er herlig følelse. Jeg syns det er kjempe koselig og veldig betryggende ♥ Jeg gleder meg så masse til jeg får holde den lille gutten våres i armene mine ♥

 

Ukens tanker om fødselen: Jeg er fortsatt ikke spesielt bekymret for fødselen. Det føles fortsatt ut som at det er ganske langt igjen til det er dags. Men ble litt minnet på at det ikke er fullt så lenge igjen da jeg traff venninnen min i Strømstad. Hun har termin denne uken, og jeg vet jo at jeg ikke har termin så fryktelig langt etter. Og nå er jeg jo faktisk alt inne i tredje trimester. Jeg får helt sikkert en hel del flere tanker rundt dette når jeg skal til jordmor om et par uker. Da blir det helt sikkert en del prat både om fødselen og amming.

 

 

Cravings?: Fortsatt ingen cravings. Kanskje er jeg så heldig at jeg slipper? Jeg lever fortsatt i håpet. Og jeg håper fortsatt at hvis jeg får det, så får jeg det etter en eller annen frukt eller grønnsak 😉

 

Marlene ♥

 

#gravid #pregnant #mamma #familie #lovelife #familycomesfirst #healtylifestyle #trening 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg