Power napp og kveldstur

Idag gjorde jeg noe jeg ikke har gjort på veldig lenge når jeg kom hjem fra jobb. Krøp ned under dyna å sovnet en times tid. Når jeg kom hjem så hadde Tommy ikke stått opp enda. Han jobbet inatt og fikk ikke sove så mye i løpet av morgenen da det skulle komme en reparatør for og se på tørketrommelen våres så derfor lå han fortsatt i sengen da jeg kom hjem. Jeg krøp ned til han under dyna å så sovnet vi begge to. Det var godt og jeg tror at jeg trengte det. Det har hvert mye nå i det siste. Mye jobb da jeg har jobbet to helger på rad og skal jobbe også helgen som kommer, lang dag igår grunnet oppstarten av Minus+ kurset og flere PT timer enn hva jeg har hatt på en god stund. Jeg syns det er kjempefint at jeg har mye å gjøre på jobb, ikke missforstå. Men kroppen kjenner av graviditeten og med full jobb, oppussing og alle andre bestyr man skal rekke i hverdagen så blir man sliten fortere enn vanlig. Da jeg ikke er en slik person som gjerne setter meg ned og tar det med ro hvis jeg vet at det er ting jeg burde gjøre så blir det ofte ikke før kvelden kommer og det egentlig er på tide å gå og legge seg som jeg setter meg ned og senker skuldrene. Men jeg må kanskje bli litt flinkere til det nå

 

Men uansett om jeg skal bli flinkere til å slappe av når jeg trenger det så er jeg overbevist om at det er viktig at jeg holder kroppen i bevegelse. Hvis man setter seg til så tror jeg at man gjør vondt verre, at man fort blir enda mer sliten når man gjør noe og at kroppen automatisk tåler mindre. Jeg vil at kroppen min skal være sterk og funksjonell og derfor er jeg fast bestemt på å holde meg i bevegelse og trene så lenge jeg kan. Hvis det blir for tungt i slutten av graviditeten så skal jeg ta opp aktiviteten så fort kroppen er klar for det etter fødselen igjen.

 

 

Nå har jeg og Eroc akkurat kommet inn fra en lang kveldstur. Det er deilig å gå en tur og få litt frisk luft på kvelden før man setter seg i sofaen og slapper av. En kveldstur kan være en fin måte å klemme inn litt hverdagsmosjon hvis man ikke har fått det til å trene eller mosjonere tidligere under dagen. Dessuten er det en fin måte å få rensket tankene litt og få litt mental avkobling før man tar kvelden. 

 

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem Marlene ♥

 

#trening #restitusjon #gravid #kjærlighet #familie

6 kommentarer
    1. Du er virkelig sprek til å være så langt på vei som du er i graviditeten 🙂
      Jeg har ikke trent i det hele tatt under graviditeten, var sengeliggende i de første 4 mnd av svangerskapet, eneste aktiviteten jeg har gjort er å gå fra huset til bilen, fra bilen hjem til mamma å en gang i blant på butikken/kjøpesenter , drar aldri på en butikk eller ett kjøpesenter med mindre jeg vet at jeg skal ha noe, jeg hater å gå i butikker 😛
      Men husk at det er viktig å lytte til kroppen, å ta dens signaler på alvor 🙂
      Kos deg masse frem over, å i helgen du skal virkelig ha at du er utrulig flink å jobbe 🙂

    2. Katharina: Takk så snill du er <3

      Du slet med kvalme i starten av svangerskapet ikke sant? Eller ikke bare i starten..

      Høres nesten ut som meg det der med kjøpesenter 😉 Jeg drar som regel heller ikke noen steder hvis det ikke er noe jeg trenger eller vet jeg skal ha 🙂

      Er dere klare med flytten nå? 🙂

      Klem <3

    3. Ja, jeg slet mye gikk nesten over 4 mnd før det begynte å gå til normalen igjen, så når jeg hadde gått 3 mnd med ekstrem svangerskapskvalme fikk jeg kvalmedempende medisin å de hjalp veldig, så jeg kunne få tilbake litt av den normale hverdagen. Nå har jeg ingen plager annet enn halsbrann, men da holder jeg meg heller unna ting som kan gi halsbrann 🙂
      Vi er kommet godt i gang med flyttingen, vi har allerede sovet 3 natten i ny leiligheten, men er fortsatt mye som gjenstår med opp pakking, også har vi en del igjen i den gamle leiligheten, men vi måtte ta oss en dag pause alle sammen som har hjulpet til, for det har virkelig vært en tung flytting, å spesielt jeg som er gravid har merket at det har vært tungt for det om jeg ikke har løftet så veldig mye 🙂
      Klem <3

    4. Katharina: Fikk tips på reseptfri tabletter mot halsbrann da jeg var hos legen forrige uke og tror at de hjalp litt 🙂

      Blir deilig da flyttingen er ferdig å dere kan senke skuldrene litt å nyte av den siste tiden 🙂 Blir jo en påkjenning for kroppen å flytte samtidig som man er gravid, spesielt når det ikke er så mange ukene igjen av graviditeten. Ta hånd om deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg