Ny svangerskapskontroll

Idag har jeg hvert hos legen på svangerskapskontroll. Denne gangen synes jeg faktisk at tiden siden forrige kontroll har gått ganske fort. Gutten min vokser og blir stor ♥ På ultralyden så kunde man tydelig se hjerte, ribbein, indre organer, hjerne og alt annet som legen peket ut for meg. Alt var som det skal og det er trygt og godt å høre for en blivende mamma. Blodprøver og urinprøver var også helt fine den her gangen.

 

 

Legen sa at utfra ultralydbildene så kunde han se at gutten min allerede har lagt seg tilrette, med hodet ned i bekkenet. Ble litt overasket, trodde ikke det skjedde så “tidlig”. Men det er jo egentlig ikke så veldig lenge igjen nå, det nærmer seg med stormskritt! Legen sa at han skal jo enda lenger ned etterhvert men han trodde ikke han kom til å snu seg noe mer uten at han ligger godt der helt frem til fødselen. 

Legen rådet meg til å ta kontakt med jordmor på helsestasjon der jeg bor for å få litt mer informasjon kring amming og foreldrekurs etc. Og at jeg fra nå av kan gå annenhver gang til han som lege og annenhver gang til jordmor for svangerskapskontrollene. Så jeg ringte og bestilte time så fort jeg kom hjem. Siden jeg var hos legen idag så satte de opp time til meg om 4 ukers tid. Så nå er det en periodes venting før neste kontroll igjen, men hvis ukene går like fort som de har gjort mellom forrige kontroll og kontrollen idag så er vi straks der ♥

 

#kjærlighet #mammablogg #gravid #familie #mamma

9 kommentarer
    1. Ingenting er bedre enn å høre at alt er som det skal 🙂
      Jeg var på ny ultralyd i dag for å se at prinsessa vokser å legger på seg sånn som hun skal, da legen ble litt bekymret på forrige kontroll 🙂 Så de målte henne i dag, så skal vi tilbake om 2-3 uker for å se at hun har vokst å lagt på seg siden sist , men fikk vite at hun allerede er 1.4 kg 😛
      Men hun var veldig vanskelig på kontrollen i dag, å gidde jordmoren ett lite spark for at hun skulle fjerne den de har på magen for å få bilder, for hun liker tydeligvis ikke å bli fotografert 😛 hahah

    2. Katharina: Hahaha ville ikke bli målt og fotografert hun 😉 Ikke alltid de har lyst til å være samarbeidsvillige på de kontrollene. Gutten min viser ikke gjerne ansiktet så at man får noen ordentlige bilder av det. ligger gjerne den ene eller andre veien så at han får gjemt det. Men nå lå han langt nede mot bekkenet.

      Men alt var bra nå? Alle målinger var bra?

    3. Hehe, nei de styrer som de selv vil der inne 😛
      Foreløpig så var alt bra, men skal tilbake om 2-3 uker å måle å alt sånn på nytt igjen, for å se om det er skjedd noen stor endring fra i dag å til da 🙂

    4. Ikke sant 🙂
      Håper bare hun vil ligge sånn at vi kanskje kan få noen bilder med oss hjem neste gang 😛 Var ikke mulig å få til noen ordentlige bilder i dag 😛

    5. Hehe, men vi blir jo å få mange mange bilder når de kommer til verden da, så det er jo ikke et must, men hadde jo vært koselig med bilder nå som de er blitt større ^^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg