Svangerskapsuke 27

 

Termin: Jeg er nå i svangerskapsuke 27 (26+2). Jeg er i graviditetsmåned 7 og hele 65,2 % av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 98 dager igjen til termindato den 10 Januar 2017. På torsdag denne uken er det på tide med ny svangerskapskontroll. Syns det er flott med hyppige kontroller for da føler jeg meg litt tryggere på at alt fremskrider som det skal. Formen er ganske fin, unntatt fra plagene med vondt i bekkenet og nedre del av korsryggen. Forrige uken satte jeg meg som mål å trene 3-4 ganger og det fikk jeg til. Jeg skal få til det samme denne uken og de kommende ukene også. Forutsatt at formen holder seg fin. Men jeg kan absolutt bli flinkere til å huske på å gjøre knipøvelser, for det går fort i glemmeboka.

 

 

Ukens aktivitet i magen: I magen er det mye liv og røre. Akkurat sånn som det skal være 🙂 Kan se tydelig på magen at det beveger seg der inne. Jeg syns det er veldig koselig og betryggende ♥ Å så syns jeg det er litt artig samtidig. Hvis jeg og Tommy ligger og slapper av på sofaen og jeg kjenner at lille knyte er i farten der inne så legger jeg gjerne bevist Tommy sin hånd på magen min. Ikke når han beveger seg som mest der inne, men da han er litt stille, for når han da brått sparker til og Tommy ikke er forberedt på det så skvetter han til like mye hver gang 😉 Det syns jeg er kjempe morsomt! Jeg merker jo av bevegelsene hele tiden så blir jo aldri overasket lenger. Nå gleder jeg meg så veldig til da vi får se og holde han for første gang ♥♥♥

 

Ukens tanker om fødselen: Jeg er fortsatt ikke bekymret for fødselen. Det føles fortsatt ut som at det er ganske langt frem i tid, uansett om jeg fullstendig klar over at det nærmer seg med storm skritt. Men akkurat nå tenker jeg ikke så veldig mye på saken og jeg er heller ikke redd.

 

 

Cravings?: Fortsatt ingen cravings. Jeg håper fortsatt på at jeg skal være så heldig at jeg slipper å få det 🙂 Det går an å leve i håpet. Hvis jeg får det, så håper jeg at jeg får det etter en eller annen frukt eller noe annet sunt.

Uken som har gått så har jeg våknet flere ganger i løpet av nettene grunnet kramper i leggene. Siden de ikke gjerne slipper så lenge jeg ligger kvar i sengen så har jeg måtte stå opp og danset rundt litt på soverommet før det har gitt med seg og jeg har kunnet sove videre. Men natten til idag fikk jeg heldigvis sove uforstyrret.

Marlene ♥

 

#gravid #pregnant #mamma #familie #lovelife #familycomesfirst #healtylifestyle

 

 

4 kommentarer
    1. Nå går tiden fort 🙂
      Skal på ny ultralyd på torsdag , da fastlegen ble litt bekymret for at hun ikke vokser slik hun skal, så håper alt er bra og at det bare var måten hun lå inni der på, men skal bli godt og se henne igjen ^^
      Jeg har heller ingen cravings, ikke som jeg kommer på i alle fall. men til og begynne med i starten av svangerskapet var det isbiter 😛
      Hver forsiktig med bekkenet å lytt til kroppen og ta vare på deg selv <3

    2. Katharina: Krysser fingrene for at alt er som det skal med den lille jenta di <3 Det er fint hver gang man får sett dem 🙂 Blir litt tryggere.

      Isbiter har jeg lest at flere har hatt cravings etter faktisk. Men ikke jeg 😉

      Skal spørre legen og. Bekken plagene på torsdag. Greit å spørre om det er noe jeg bør tenke på eller om jeg bør gå til fysioterapi eller noe slikt.

      Ta vare på deg selv du og <3

    3. Ja, er veldig betryggende 🙂
      Jeg leste nylig på en gruppe på facebook, at hun hadde en gutt i magen som var 4.2 kg å hun er i uke 39 , å hun hadde fått beskjed om at grunn til at babyen var så stor er fordi hun hadde drukket mye melk i svangerskapet. så skal spørre jordmor om dette stemmer at barne vokser seg stor vist man drikker mye melk, stemmer det så skal jeg drikke masse melk vist hun er for lita 😛
      Har du hørt om noe sånt ? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg