Svangerskapsuke 26

 

Termin: Jeg er nå i svangerskapsuke 26 (25+2). Jeg er i graviditetsmåned 7 og hele 62,8 % av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 105 dager igjen til termindato den 10 Januar 2017. Ukene går fort nå og denne uken har gått veldig for. Jeg syns det føles ut som at det var igår jeg postet innlegget om svangerskapsuke 25. Formen er fin, unntatt fra plagene jeg har begynt å få med vondt i bekkenet og nedre del av korsryggen. Denne uken er jeg fast bestemt på at jeg skal få til å trene 3-4 ganger og å huske på å gjøre knipeøvelser hver dag. Hvis dette kan gjøre at plagene ikke blir verre og at jeg unngår plager etter fødselen så er det absolutt verdt å prioritere.

 

Ukens aktivitet i magen: I magen er det full aktivitet. Det syns jeg er veldig koselig. Det er jo et tegn på at den lille har det bra og utvikles som han skal. Det skaper en trygghetsfølelse hos meg og en følelse av at den lille har det bra. Neste uke er det dags for kontroll igjen. Jeg syns det er fint å ha kontroller jevnlig, da får jeg sjekket at alt står bra til. Gleder meg så til da jeg får se og holde han for første gang ♥♥♥

 

Ukens tanker om fødselen: Jeg er fortsatt ikke bekymret for fødselen. Det føles fortsatt ut som at det er ganske langt frem i tid, uansett om jeg fullstendig klar over at det nærmer seg med storm skritt. Men akkurat nå tenker jeg ikke så veldig mye på saken og jeg er heller ikke redd.

Cravings?: Fortsatt ingen cravings. Jeg kanskje er så heldig at jeg slipper å få det? 🙂 Det går jo an å håpe på det. Det er bare å vente å se å håpe på at hvis jeg får det så får jeg det etter noe som ikke er altfor usunt. 

Idag var faktisk første morgenen på lenge som jeg våknet og følte meg uthvilt. Jeg sover fortsatt ganske urolig om nettene til og fra. Er skikkelig trett om kvelden, men akkurat det er jo ikke noe uvanlig, det pleier jeg og være. Men det er blitt tyngre og tyngre å stå opp tidlig om morgenen. 

 

 

 

#gravid #pregnant #mamma #familie #lovelife #familycomesfirst #healtylifestyle

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg