Svangerskapsuke 25

Termin: Jeg er nå i svangerskapsuke 25 (24+2). Jeg er i graviditetsmåned 7 og hele 60,3 % av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 112 dager igjen til termindato den 10 Januar 2017. Denne uken har gått ganske fort. Jeg var i dårlig form i slutten av forrige uke men til tross for det så har dagene flydd avgårde med en veldig fart. Mest sannsynlig for at det skjer så mye hjemme. Nå er det kun 3 måneder igjen til jeg skal gå ut i permisjon. Etter neste uke så skal jeg levere inn søknad om permisjon og foreldrepenger til NAV så at alt er klart før den tid kommer. Tiden går fort å om ikke så altfor lenge så får vi møte lillemann ♥♥♥

 

Ukens aktivitet i magen: I magen er det liv og røre. Bevegelsene blir kraftigere og kraftigere og lille knyte gjør det klart og tydelig at han er i farta der inne. Det syns jeg er veldig koselig. Det skaper en trygghetsfølelse hos meg og en følelse av at den lille har det bra.

 

Ukens tanker om fødselen: Jeg er fortsatt ikke bekymret for fødselen, det føles fortsatt ut som at det er ganske langt frem i tid, uansett om det nærmer seg med storm skritt. Men jeg har begynt å tenke litt på hva jeg trenger å ha med i fødebaggen da den tid kommer. Jeg skal se til å ha den ferdig pakket i god tid. Da har jeg mulighet til å fylle på med ting som jeg kommer på underveis.

 

Cravings?: Fortsatt ingen cravings. Men hvis jeg har skjønt det riktig så er det vel rundt omkring den her tiden som det pleier å komme. Det er bare å vente å se å håpe på at jeg ikke får cravings etter sjokolade, godteri, potetgull eller noe annet usunt.

Sover fortsatt ganske urolig om nettene. Er skikkelig trett om kvelden, men akkurat det er ikke noe uvanlig, det pleier jeg og være. Men det blir tyngre og tyngre å stå opp tidlig om morgenen. Det føles ut som at jeg ikke har sovet tilstrekkelig i løpet av natten, og med tanke på at jeg sover urolig så kan det godt hende at det er tilfelle.

 

#gravid #pregnant #mamma #familie #lovelife #familycomesfirst #healtylifestyle

9 kommentarer

Siste innlegg