Svangerskapsuke 24

Termin: Jeg er nå i svangerskapsuke 24 (23+2). Jeg er i graviditetsmåned 6 og hele 57,8 % av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 119 dager igjen til termindato den 10 Januar 2017. Denne uken syns jeg har gått veldig fort. Jeg var på kontroll om torsdagen og som alle andre ganger så føles det ut som at det er en evighet til neste time 4 uker senere. Men siden det føles som at denne uken har gått så veldig fort så er det jo bare tre uker igjen nå 🙂 

 

Ukens aktivitet i magen: Det er fortsatt MYE aktivitet i magen. Jeg er overbevist om at dette kommer til å bli et aktivt lite barn ♥ Jeg kan føle bevegelser hele dagen igjennom og syns det er veldig koselig. Det føles beroligende og trygt at jeg kan føle at den lille beveger seg. Gleder meg veldig til vi får møte den lille gutten våres ♥

 

Ukens tanker om fødselen: Jeg er ikke helt sikker på hvorfor jeg ikke har så mange tanker kring det her med fødselen. Kan jo være grunnet det at jeg ikke har noen erfaringer med det fra før av så at det kanskje på en måte ikke har gått inn på meg enda? Eller så er det for at jeg føler at det ikke er noen vits i å planlegge og bekymre seg over noe som jeg ikke kan styre selv. Barnet kommer jo når det kommer og det viktigste er jo at barnet har det bra. 


 

Cravings?: Fotsatt ingen cravings. Har ikke merket så mye til halsbrann eller sure oppstøt denne uken heller. Men tror det kan komme seg av at jeg har hvert flinkere til å spise litt og ofte og ikke latt det gå så veldig lenge imellom måltidene.

 

Har begynt å sove litt urolig om nettene. Spesielt inatt. Inatt har jeg våknet et flertall ganger og hver gang har det hvert som å klive rett ut av et av Scooby Doo sine eventyr. Jeg har drømt om forheksede piratskip, hemmelige tunneler, og magiske vesen. Alt i en eneste røre. Men har lest at det er vanlig at man drømmer mye under den her perioden av graviditeten. Men jeg hadde vel kanskje forventet å drømme noe mer relatert til graviditeten og familien kan man si 🙂

 

#gravid #pregnant #mamma #familie #lovelife #familycomesfirst #healtylifestyle

2 kommentarer
    1. Så gött att du känner bebisen, de är mysigt och lugnande. Min grejar så hela magen rör sig emellanåt 😀
      Skönt att du känner dig lugn med, de gör jag också. Visst de är ju andra gången. Men var ganska lugn inför första med 😊

    2. Fanny: Ja det er full fart där inne ganska ofta nu 🙂

      Ja är ganska lugn. Är ju inte så mycket jag får gjort oppsett. Blir säkert mer stressad när det närmar sig

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg