Trenings tips for gravide?

Hei kjære lesere! Sitter litt i tenkeboksen. Siden jeg er utdannet personlig trener og har en del erfaring av trening selv etter å ha hatt dette som mitt store interesse siden tenårene så vurderer jeg å legge ut en del tips på forskjellige øvelser. Da selvfølgelig sammen med bilde/video og forklaring på utførelse, og hva hver enkelt øvelse er bra for/hvem muskler man får trent. Har tenkt litt på dette nå som jeg er gravid og må tenke litt på hva jeg gjør og ikke. Selv har jeg blitt anbefalt av legen å fortsette å trene akkurat som vanlig, holde meg til de treningsformene kroppen min er vant med fra før av og ikke begynne med noen ekstremsporter. Høres jo ganske fornuftig ut, ikke sant? Men hvis man ikke har trent så mye før, eller rett og slett aldri har trent før så er det jo ikke fullt så enkelt. Er det noen av dere lesere som hadde hvert interessert av å lese om dette/ få litt bedre kunnskap om dette?

Når jeg skriver trenings tips så mener jeg ikke kun trenings tips for gravide, men mer generelt. Tanken er at hvem som helst skal kunne benytte seg av de øvelsene som bli lagt ut. Og med mer kunnskap om utførelsen og hva hver enkelt øvelse er bra for så blir det også enklere for en gravid dame å trene på en riktig og trygg måte. Noen øvelser kanskje ikke er like gode for gravide eller kanskje rett og slett bør unnvikes helt. I disse tilfellene så kommer jeg til å skrive litt om hvorfor og hva man som gravid kan gjøre istedenfor.

Hva har dere for tanker rundt dette? Hadde det hvert interessant? 

 

#treningsglede #trening #personlig trener #gravid #familie # helg

3 kommentarer
    1. Jeg er gravid selv, å har holdt på med trening i noen år. Men etter jeg ble gravid forsvant treningen fra hverdag, fordi jeg slet mye med svangerskaps kvalme de 3 første mnd, så har jeg bare ikke kommet meg i gang med treningen igjen, men har utrulig lyst, men vet ikke helt hva jeg skal trene eller hvordan nå som jeg er gravid 😛 Så det hadde vært utrulig fint med litt tips om hva/hvordan man kan trene som gravid, og gjerne noen øvelser man kan gjøre hjemme, da jeg meldte meg ut av trenings senteret da det ikke ble brukt på over 3 mnd 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg