Svangerskapskontroll

Da har jeg hvert på ny svangerskapskontroll. Legen sa at alt så bra ut 🙂 Blodtrykket var bra og alle verdier på blodprøvene var bra. Eneste som var å annmerke på var urinprøven. Det var tydeligvis spor av protein i den, noe det ikke skal være. Men det var ikke verre enn at jeg kun fikk beskjed om å komme tilbake med en ny prøve neste uke.

Jeg syns at det er kjempe stas at fastlegen min har ultralyd hos seg. Da kan jeg få sett gutten min og få sett selv at alt ser bra ut. Til vanlig er det ikke så mange ganger man har den muligheten hvis, jeg har skjønt det riktig. Hvis man ikke bestiller time spesielt for dette. Og da pleier det som regel å koste ekstra. Legen prøvde å få tatt et 3D bilde av lillemann men han var ikke videre samarbeidsvillig. Flyttet på seg og beveget seg masse, men hele tiden med ansiktet i feil retning for at det skulle gå å få tatt noe bilde. 

Jeg spurte også legen om de tingene jeg skrev om igår. Det at et område på benet mitt føles ut som at det er helt bedøvet til tider og at jeg hadde veldig vondt høyt opp i magen igår. Han sa at dette var hverken uvanlig eller farlig. Babyen vokser og trenger mer plass i magen, noe som gjør at en del organer bli presset oppover og kan resultere i at det gjør vondt. Følelsen i benet kom mest sannsynlig av en nerve som blir lagt press på. Det var uansett en stor lettelse å få høre at dette ikke var noe å bekymre seg for uten helt normalt.

Jeg fikk satt opp time for ny kontroll 4 uker fremover i tid. Tiden går veldig fort akkurat nå, men akkurat tiden mellom kontrollene går med sneilefart. Men jeg gleder. Gleder meg uansett til neste kontroll allerede nå <3

 

#lovelife #familie #gravid #mamma #svangerskap #baby #kjærlighet 

6 kommentarer
    1. Så bra at alt var bra med både deg å babyen 🙂 Ingenting er bedre enn det 🙂
      Jeg syns og tiden går fort, men tiden mellom alle kontrollene til lege/jordmor går utrulig sakte, skal på den kontrollen man har i uke 28 om 3 uker, så virker som evigheter 😛
      Men gruer meg litt til den, tror det er den timen jeg skal ta blodprøve på , å det er noe jeg gruer meg sånn til, for jeg takler ikke sprøyter eller noe sånt :/

    2. Katharina: blir så utrolig lettet av å høre at alt er bra 🙂

      Det er rart det der at tiden kan gå så fort og samtidig så sakte 🙂 Men det er akkurat sånn det føles ut!

      Skjønner at de 3 ukene føles ut som om en evighet 😉 Men snart er du der alikevel 🙂 Går helt sikkert fint. Sprøyter er ikke spesielt morsomt men er jo fint at det er så fort gjort.

    3. Ja, det er rart. Det føles som det var i går vi fant ut at vi skulle ha baby. Men vi fant det ut i April 😛
      Å nå er det snart 3 mnd igjen av svangerskapet, så blir vi liksom en familie <3
      Ja, hun som tok blodprøve når jeg var på første kontroll i uke 12 var utrulig flink, kjente ikke at hun stakk meg engang, men fikk da ett stort blåmerke da, men det er jo ikke det verste som kan skje 😛

    4. Katharina: Hihi samme her 😉 Fant det ut veldig tidlig. Har 4 måneder igjen å bare det at det allerede har gått over halvparten føles rart. For det føles ikke som det enda. Koselig med en liten familie <3

      Får håpe at hun som tar prøve neste gang er minst like flink 🙂 Og at du slipper blåmerke 😉

    5. Ja, av og til har jeg dager der jeg glemmer at jeg er gravid, helt frem til hun sparker i magen, da går det inn på meg at oi, jeg er jo gravid 😛
      Ja, krysser fingrene for det ^^

    6. Katharina: Litt sånn er det her også 🙂 Eller har hvert. Nå begynner magen å bli litt større så nå merker jeg av det mer. Og når lillemann spreller i magen selvfølgelig <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg