Er dette vanlig?

Hei igjen kjære lesere. Ikveld sitter jeg og grubler litt. Imorgen tidlig så skal jeg på svangerskapskontroll. Noe jeg har gledet meg til helt siden forrige kontroll. Jeg ønsker jo å vite om alt står bra til både med babyen og meg selv. At alt er som det skal helt enkelt. Mappa med alle papirer jeg skal ha med til legen ligger klare og det gjør glasset til den obligatoriske urinprøven også. Tar jeg ikke frem ting idag så glemmer jeg det garantert imorgen.

 

Men det er ihvertfall to ting jeg grubler på som jeg må spørre legen imorgen.

1. Er det normalt at det føles ut som at et parti på ene låret ( utsiden av låret) er helt bedøvet innimellom? Har kjent av dette noen ganger i løpet av de siste ukene men idag holdt det i seg ganske lenge. Føles ut som en blanding av at benet sover og at jeg har fått bedøvningssalva. Men det er som sagt bara på et område på det venstre låret.

2. På formiddagen idag så fikk jeg veldig vondt høyt opp i magen, mellom ribbeina. Hva kommer seg dette av og er det vanlig? Det var skikkelig plagsomt og det ble verre hvis jeg satt ned og lente meg litt fremover, som man jo gjerne gjør foran pc:n hvis man holder på med kontorarbeid. Måtte strekke på meg flere ganger for at det skulle gi etter litt. Men forsvant ikke helt før utpå ettermiddagen. Nå merker jeg ikke noe å har ikke gjort på flere timer. Jeg vet ikke om det kanskje er lettere hvis man har hvert gravid før. At man da kanskje vet litt mer hva man kan vente seg, hva man bør være bekymret for og hva som ikke er noe å bry seg om. Jeg tenker mye til vanlig å tenker vel og grubler desto mer nå. Så blir helt sikkert bekymret og urolig uten grunn mange ganger.

Men jeg merker ikke til noe hverken i låret eller i magen nå. Det eneste jeg merker nå er at lille knyte i magen er våken 🙂 Nå er det liv å røre! Så mens jeg og Tommy slapper av her på sofaen litt før det er dags å gå å legge seg så kan vi føle den lilles nærvær  <3

 

#kjærlighet #mamma #gravid #familie

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg