Svangerskapsuke 23

Termin: Jeg er nå i svangerskapsuke 23 (22+2). Jeg er i graviditetsmåned 6 og hele 55,3 % av svangerskapet er overstått. Det vil si at jeg nå har 126 dager igjen til termindato den 10 Januar 2017. Tiden går på en måte sakte, men på en måte veldig fort. Jeg syns at ukene bare fyker avgårde, men jeg syns samtidig at det er veldig lenge å vente mellom svangerskapskontrollene. Jeg skal på ny kontroll på torsdag og jeg håper på å få sett det lille knyte igjen da <3

 

Ukens aktivitet i magen: Det er MYE aktivitet i magen nå. Nå kan jeg til og med se på utsiden av magen når den lille beveger seg. Ikke hver gang men ganske ofte. Ser ikke noen konturer av noen kroppsdeler men ser at magen bli presset utover fra innsiden. Det er en hel del bevegelse hele dagen igjennom, men det er som oftest på morgen og kveld som jeg merker av det aller mest.

Ukens tanker om fødselen: Tenker fortsatt ikke så veldig mye på akkurat denne biten. Har hørt så mange forskjellige versjoner og man vet jo aldri hva som blir tilfellet for en selv. Fødselen kan ta mange, mange timer eller være raskt over. Det er jo ikke noe jeg får bestemt selv og det viktigste er jo uansett at barnet kommer seg ut og mår bra. Men jeg tror at kroppen begynner å forberede seg for til og fra gjør det vondt i hva jeg selv tror er bekkenet, og det er helt sikkert et tegn på at det utvides.

Cravings?: Fotsatt ingen cravings. Merker kun at jeg blir sulten fortere og trenger å spise og oftere enn vanlig så langt. Men det syns jeg er helt greit for det å spise lite og ofte holder også halsbrannen og sure oppstøt litt i sjakk.

Nå begynner magen til å synes langt mer også med klær på. Og jeg har helt kuttet ut det å bruke bukser som er stramme i midjen. Knappene på arbeids buksene min er ikke behagelige i det hele tatt. Så det er mest treningsbukser, joggebukser, mammabukser og kjoler blir mye brukt for tiden 🙂

 

#kjærlighet #gravid #gravidmage #svangerskap #familie #lovelife #mamma #mammablogg

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg