Hva skal jeg bli når jeg blir stor?

Hva skal jeg bli når jeg blir stor? Det er et spørsmål vi alle har stilt oss selv en eller annen gang. Et spørsmål som ikke er så veldig enkelt å besvare. Mine tanker kring dette har forandret seg med årene. Når jeg var liten jente skulle jeg selvfølgelig bli en prinsesse eller ballerina. Det var ikke noen tvil om den saken. Når jeg blev noen år eldre, kan kanskje ha gått i tredje eller fjerde klasse, da skulle jeg bli veterinær. Jeg har alltid hvert veldig glad i dyr så den tanken kom ganske naturlig. 

Jeg husker ikke helt når men jeg hadde også store ambisjoner om å bli forfatter. Jeg elsket å skrive og lese tidlig. Når vi hadde mulighet på skolen så skrev jeg lange fortellinger, gjerne inspirert av en eller annen bok jeg nylig lest. Jeg leste mye når jeg var yngre. Mest fantasy bøker. Jeg elsket å drømme meg bort blant drager, feer og andre magiske vesen og krefter. Jeg leste alt jeg kom over som var skrevet av blant andre David Edings og Katherine Kerr. Jeg leste mer enn hva jeg skrev og jeg kunde lese flere timer av gangen. Mange ganger ble jeg så opphengt i en bok at jeg ikke kunde legge den fra meg før jeg lest den helt til slutten. Nå for tiden hverken leser jeg eller skriver jeg spesielt mye. Det var under en periode i videregående da vi skulle analysere alle bøker vi leste, sønder og sammen som jeg sluttet med det. Alt skulle analyseres og det skulle finnes en mening eller tanke bak hver eneste setning som var skrevet. Jeg var interessert av fortellingen ikke av hva som var grunnen til at forfatteren valgt til å skrive på den eller den måten. 

Jeg liker fortsatt å lese, men det skjer sjeldent at jeg setter meg ned og tar meg tid til det. Elsker fortsatt å skrive, formulere tanker og følelser i setninger og få de skrevet ned. Men musikk er også en form for å gi utryk for tanker og følelser som jeg liker veldig godt. Jeg er ikke flink med noen form for musikk instrumenter men jeg elsker å synge. Det har jeg alltid gjort. Pleide å synge i skolekor da jeg gikk på skolen, år etter år. Men etter skolen så har det ikke skjedd så mye på den fronten. Dessverre… Jeg har sunget i et bryllup siden skolen men ellers går det i det å synge i bilen, dusjen eller her hjemme da jeg går rundt og vasker. Dette var noe jeg ønsket å drive med på fulltid en gang i tiden.

Men det blir ikke alltid som man har tenkt. Da jeg gikk på videregående så hadde jeg planer om å dra ut i verden å studere, jeg hadde også planer om å jobbe på et Spa eller som reiseleder. Istedenfor utdannet jeg meg til frisør, noe jeg kun arbeidet med i en kort periode siden mine håndledd ikke tålte den type jobb. Da omskolerte jeg meg til prosess operatør og begynte arbeide på en papirfabrikk i Norge. Det var jo ikke direkte noe jeg drømt om kan man si. Men vi var garanterte å få jobb etter utdanningen og jeg trengte en jobb. Det var en jobb og jeg fikk lønn. Det var også her jeg traff mannen som er og har hvert kjæresten min i mange år nå <3 

Da de senere skulle kutte ned på bemanningen på fabrikken så søkte jeg meg videre. I en periode så jobbet jeg på ganske mange forskjellige steder. Jeg jobbet på et treningssenter, på en firma som drev med telefonsalg og så på Jøtul før jeg til slutt, etter å ha gått arbeidsledig fra november 2013 til august 2014, begynte jeg jobbe der jeg jobber idag. 

Det ble ikke helt som jeg tenkte meg da jeg var yngre. Jeg ble ikke veterinær, forfatter, artist eller noe annet jeg tenkt. Men jeg er ganske fornøyd allikevel. Hvis jeg ikke hadde tatt de valgene jeg har tatt og hvis alt hadde blitt som jeg tenkt hadde jeg aldri hvert her der jeg er idag. Hadde jeg kunnet fortsatt å jobbe som frisør hadde jeg aldri møtt kjæresten min for da hadde jeg ikke flyttet til Strømstad før å begynne å jobbe på en papirfabrikk i Norge. Ikke hadde jeg flyttet til Norge og ikke hadde jeg ventet barn sammen med kjæresten min nå heller. Det er mange tilfeldigheter som har resultert i at jeg sitter her jeg sitter og skriver det jeg gjør. Jeg er ikke lei meg eller bitter for at ting ikke ble som jeg tenkt for det finnes ingen plass der jeg heller vil være enn der jeg er idag.

#kjærlighet #lovelife #gravid #Familie

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg