En natt full av kramper

Denne natten går til historien over netter med lite og urolig søvn. Sovnet på sofaen under varmedyna igår. Skulle sitte å slappe av litt i sofaen og drikke en kopp te siden jeg fortsatt er forkjølet. Sovnet ifra tekoppen før den rakk å bli kald nok til å drikke uten å brenne tunga av seg. Men har sovet urolig og våknet om og om igjen. Våknet mange ganger av kramper i benene. I begge to, men heldigvis ikke samtidig! Kjente det begynte i leggene men når jeg prøvde å ignorere det så gjorde det vondt hele veien fra foten og langt opp i lårene. Så var bare å ligge å sprelle å finne noe å presse føttene imot, og når det ble for ille stå opp og gå rundt litt. Men kom tilbake i samme stund som man la seg til rette igjen. Var jo liten vits i å legge seg i sengen når jeg allikevel våknet støtt og stadig. Ikke bare bena mine som har hvert en plage inatt men har hvert veldig urolig i magen også. Ikke direkte vondt men føltes liksom ikke helt greit uansett åssen jeg snudde og vende meg rundt. Når klokka var fem så gikk jeg opp og la meg i sengen allikevel. Ble ikke mye mer søvn etter det heller. Redd for å forsove meg hvis jeg sovnet ordentlig siden jeg sovet så dårlig frem til da. Jeg hadde stilt klokka på 07:45 men så på klokka sikkert 10 ganger fra klokka fem og frem til den faktisk ringte. 

Det var helt sikkert den første natten av flere, for regner med at det ikke blir den eneste. Men så langt er vel det en av de eneste plagene jeg har opplevd så langt i svangerskapet. Kramper i bena og halsbrann/sure oppstøt. Klarer jeg meg med det så er jeg nok ganske heldig 🙂 Men man blir sliten av å ikke sove ordentlig, spesielt nå. Og hodepinen er der med en eneste gang hvis jeg ikke har sovet tilstrekkelig. 

 

#søvn #gravid #helg #familie

2 kommentarer
    1. Uff, det er ikke godt, sliter med det selv (sykdom) Men det blir absolutt verdt det når du holder din lille :)) God bedring og lykke til med søvnen i natt . Bklemmer fra meg :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg